امتیاز 5 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به راهنمای سفر به تبریز

افرادی که علاقه زیادی به تاریخ دارند، تبریز را به عنوان یکی از شهر‌های تاریخی ایران، برای سفر انتخاب می‌کنند. راهنمای سفر به تبریز، می‌تواند یک کمک عالی برای مسافران این شهر باشد تا از مناطق و جاذبه‌های دیدنی آن آگاهی حاصل کنند و با انتخاب تور تبریز، یک سفر جذاب و عالی را داشته باشند. برای شناخت بیشتر شهر تبریز و یک سفر خاطره‌انگیز، توصیه می‌شود از اطلاعات مهمی که در این مقاله ارائه می‌شود، استفاده نمایید.

شرکت مسافرتی ماهبان تور، با ارائه اطلاعاتی مفید در این زمینه، به عنوان راهنمای سفر به تبریز، شما را برای داشتن سفری لذت‌بخش به آن راهنمایی می‌کند. برای تهیه تورهای تبریز آژانس مسافرانی ماهبان تور در نوع زمینی یا هوایی، می‌‌توانید تماس تلفنی برقرار کرده و خرید تور را به صورت غیرحضوری انجام دهید.

بهترین تور تبریز با کمترین قیمت ؛ همین الان رزرو کنید!02188200205

معرفی شهر تبریز
معرفی شهر تبریزتبریز، مرکز استان آذربایجان شرقی می‌باشد که در قسمت شمال غرب ایران قرار دارد. این شهر با داشتن فعالیت اقتصادی و فرهنگی، توانسته است یکی از قطب‌های اقتصادی و توریستی ایران به حساب آید و تأثیر بسزایی در رشد اقتصادی و سیاسی این کشور داشته باشد.

این شهر به عنوان مرکز استان آذربایجان شرقی، یکی از بزرگترین شهرهای صنعتی ایران معرفی می‌شود که دارای کارخانجات و تأسیسات فراوان تولیدی و صنعتی است. از این رو یکی شاخه‌های مهم صنعتی ایران، در تبریز قرار دارد. رشد میزان صادرات در حوزه صنعت کشور، به واسطه تولیدات و فعالیت‌های بی‌شمار این شهر می‌باشد.

تبریز دارای مردمانی خونگرم و متعصب می‌باشد که به زبان آذری و گویش تبریزی صحبت می‌کنند. مهمان‌پذیر بودن مردمان تبریزی و خوی مهمان دوستی آنان، مورد توجه مسافران این شهر قرار می‌گیرد و خاطره‌ای خوش را برای آنان ایجاد می‌کند.

آب و هوای شهر تبریز، کوهستانی می‌باشد. بنابراین تابستان و بهار بسیار خنک و دلچسب یکی از مواردی است که موجب می‌شود تا افراد سفر به این شهر را انتخاب کنند. اما پاییز و زمستان شهر تبریز، همواره سرد و برفی است.

چرا به تبریز سفر کنیم؟

چرا به تبریز سفر کنیم؟شهر تبریز، با توجه به اینکه یکی از قطب‌های اقتصادی کشور می‌باشد، می‌تواند برای مسافران این شهر، یک سفر تجاری را رقم بزند. محصولات مختلفی اعم از کیف و کفش تولید تبریز، بسیار معروف می‌باشند. بنابراین مسافران می‌توانند برای سفر تجاری، از محصولات تولیدی تبریز خریداری نمایند.

از سویی دیگر تاریخچه این شهر، اهمیت بسیار زیادی در تاریخ ایران دارد. انتخاب تبریز به عنوان پایتخت ایران برای دوره‌های حکومتی مختلف، باعث شده است که بنا‌ها و جاذبه‌های تاریخی متعددی در آن ساخته شود که امروزه از آن‌ها به عنوان جذب گردشگر ایرانی و خارجی استفاده می‌شود.
بنابراین افراد تاریخ‌دان و کسانی که علاقه زیادی به تاریخ کهن ایرانی دارند و خواستار بازدید از مکان‌های تاریخی ایران هستند، می‌توانید تبریز را به عنوان سفر پرتجربه انتخاب کنند. اطلاعاتی تاریخی که در طول سفر به این شهر به دست می‌آورید، کوله باری ارزشمند خواهد بود که شناخت شما را نسبت به گذشته پربار ایران، افزایش خواهد داد. برای داشتن یک سفر عالی به تبریز، می‌توانید از تور‌های تبریز شرکت ماهبان تور استفاده نمایید.

در راهنمای سفر به تبریز، جاذبه‌های تفریحی این شهر نیز یکی از مواردی معرفی می‌شود که سبب جذب مسافران زیادی شده است. جاذبه‌های طبیعی این شهر مانند کوه، جنگل و دریاچه، جزء منابع طبیعی بسیار زیبایی هستند که استفاده مفید از آن‌ها برای مسافران و ساکنین این شهر، امکان‌پذیر شده است.

بهترین زمان سفر به تبریز

بهترین زمان سفر به تبریزتبریز یکی از شهر‌های سردسیر شمال غربی کشور می‌باشد که از زمستان‌های بسیار سرد و برفی برخوردار است. اما چهار فصل بودن این شهر باعث می‌شود تا افراد بسیاری برای استفاده از مراکز دیدنی و جاذبه‌های طبیعی، تفریحی و حتی تجاری آن به آن سفر کنند.

دمای هوا در تابستان، گرم و خشک است اما وزش باد‌های موسمی در این شهر باعث می‌شود تا گرمای هوا آزاردهنده نباشد. در فصل بهار، دمای هوا بسیار عالی می‌باشد. از این رو بهترین فصلی که در آن، امکان استفاده از تور سفری تبریز را دارا می‌باشید، فصل بهار است.

اما بیشتر مسافرانی که برای تفریح به این شهر مسافرت می‌کنند، اغلب در فصل‌های گرم سال سفر می‌کنند. اما در پاییز نیز می‌توان یک تبریز گردی عالی را تجربه کرد. کوهنوردان و افرادی که می‌خواهند از طبیعت برفی این شهر استفاده کنند، در فصل زمستان به تبریز سفر کنند که از دامنه‌های برفی کوه سهند تبریز و مراکز تفریحی برفی، نهایت لذت را ببرند. ماهبان تور به عنوان بهترین راهنمای سفر به تبریز، شما را در انتخاب زمان سفر و تور موردنظر به صورت تلفنی یاری می‌کند.

انواع راه مسافرتی به تبریز

انواع راه مسافرتی به تبریزتبریز دارای جاده‌های اصلی و فرعی متعددی می‌باشد که امکان سفر زمینی به این شهر را از تمامی جوانب، فراهم می‌کند. جاده‌های اصلی این شهر که در راهنمای سفر به تبریز، به عنوان ورودی اصلی معرفی می‌شوند، جاده تهران تبریز، سهند تبریز، ارومیه تبریز و اردبیل تبریز می‌باشد که مسافران می‌توانند از این جاده‌ها با عنوان بزرگراه یا آزادراه، برای ورود و خروج از شهر تبریز استفاده کنند.

شرکت ماهبان تور برای تور‌های زمینی تبریز، نزدیک‌ترین و بهترین جاده را انتخاب می‌کند که طول مسیر رسیدن به تبریز را کوتاه تر کند و فرصت بسیاری برای گشت‌و‌گذار در این شهر ایجاد نماید.

در راهنمای سفر به تبریز، از قطار نیز برای ورود به این شهر، نام برده شده است. مسیر‌های ریلی تبریز به تهران، تبریز به مشهد، تبریز به جلفا و تبریز به وان از مهمترین مسیر‌های قطاری این شهر می‌باشند که به واسطه آن، مسافران از راه زمینی با قطار می‌توانند به این شهر سفر کنند.

یکی دیگر از راه‌های رسیدن به شهر تبریز، راه هوایی است. ماهبان تور برای بسیاری از مسافران خود، تور هوایی تبریز را نیز ارائه کرده است که رفت و برگشت از این شهر به صورت هوایی و تک مسیر انجام می‌شود. بیشتر تور‌های تبریز از مبدا تهران انجام می‌گیرند. برای داشتن بهترین راهنمای سفر به تبریز، آژانس مسافرتی ماهبان تور را می‌توانید انتخاب نمایید.

بیشتر بخوانید:جاهای دیدنی تبریز

جاذبه‌های تاریخی تبریز

همانطور که در این مقاله آورده شد، بنا‌ها و مراکز تاریخی متعددی در شهر تبریز وجود دارند که قدمت تاریخی آن‌ها، بسیار کهن می‌باشد و توسط سلسله حکومت‌های مختلف نظیر غزنوی، قاجار، ایلخانی و... ساخته شده‌اند. با مسافرت به شهر تبریز، لازم است که از این بنا‌ها تاریخی و جاذبه‌های کهن این شهر بازدید کرد. از مهمترین و معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی این شهر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خانه مشروطه

خانه مشروطهخانه‌هایی با بافت قدیمی و تاریخی در دل شهر تبریز واقع شده‌اند که با همت شهرداری و سازمان میراث فرهنگی، از آن‌ها به عنوان جاذبه تاریخی استفاده می‌شود. خانه مشروطه یا به عبارت دیگر کوزه کنانی یکی از خانه‌های قدیمی تاریخی می‌باشد که در محله راسته کوچه تبریز قرار گرفته است. این خانه در دوران حکومت قاجاری ساخته شده و با معماری اصیل و سنتی به طراحی رسیده است. دیدن معماری داخلی این بنا با تور تبریز ماهبان تور امکان‌پذیر می‌باشد.

مسجد کبود

یکی از مکان‌های تاریخی در تبریز، مسجد کبود می‌باشد که در قرن نهم هجری ساخته شد. البته این مسجد نیز از بلایای طبیعی در طول سال‌های گذشته در امان نبوده است اما بازسازی آن توانسته است تا کنون، مکانی تاریخی را برای بازدید گردشگران ایجاد کند.

مقبره الشعرا

 مقبره الشعراقبرستان مقبره الشعرا تاریخی که در قرن پنجم ساخته شده است، محلی برای دفن ۴۰۰ شاعر و افراد مطرح در زمینه تاریخ و ادبیات ایرانی می‌باشد. این قبرستان با داشتن نمایی جالب، یکی از زیبایی‌های تبریز به شمار می‌رود.

ارگ علیشاه

این ارگ، یک بنای تاریخی به جامانده از قرن هشتم هجری است که در طول گذشت سال‌ها و صدماتی که در جنگ‌های مختلف داخلی دیده است، بخش‌های زیادی از آن آسیب دیده و فرو ریخته است. با این حال این ارگ، به عنوان جاذبه گردشگری تبریز محسوب می‌شود.

کلیسای مریم

یکی از بناهای تاریخی شهر تبریز، کلیسای مریم می‌‌باشد که در دهه 879 شمسی برای مسیحیان ساخته شد. در دوره ایلخانان، تزئینات داخلی با استفاده از معماری خاص انجام شد که هم اکنون آن را تبدیل به یک بنای معروف و دیدنی کرده است.

جاذبه‌های طبیعی تبریز

یکی از مواردی که در راهنمای سفر به تبریز مهم می‌باشد، بازدید از انواع مکان‌ها و دیدنی‌های تبریز می‌باشد. جاذبه‌های طبیعی در تبریز، به عنوان مکان تفریحی می‌تواند، توجه بسیاری از مسافران و گردشگران را جلب نماید.

جنگل ارسباران

جنگل ارسباران

جنگل ارسباران به عنوان بزرگترین و خاص‌ترین جنگل ایران شناخته می‌شود که دارای حیوانات اهلی و وحشی متعددی است. بازدید از این جنگل و لذت بردن از دیدنی‌های طبیعی آن، با تور تبریز و ارسباران شرکت ماهبان تور امکان‌پذیر می‌باشد.

روستای کندوان

روستای کندوانبرای دیدن جاذبه گردشگری تبریز، بهتر است به روستا‌های تاریخی این شهر نیز سر بزنید. روستای کندوان با داشتن صخره‌های طبیعی منحصر به فرد، از مکان‌های دیدنی و طبیعی این شهر به شمار می‌رود. برای دریافت مشاوره و راهنمای سفر به تبریز، توصیه می‌شود با کارشناسان شرکت ماهبان تور، تماس تلفنی برقرار نمایید.

غذا‌های سنتی تبریز

یکی از معروف‌ترین و خوشمزه‌ترین غذا‌های محلی ایرانی، غذا‌های سنتی تبریز می‌باشند که بیشتر ایرانیان با یادگیری روش طبخ خاص این غذا‌ها، آن‌ها را در لیست غذای خانگی خود قرار داده‌اند. صرف غذاهای سنتی این شهر توسط مسافران داخلی و خارجی، باید در برنامه سفر به تبریز قرار بگیرد. با تور تبریز می‌توانید این غذا‌های لذیذ و خوشمزه را در انواع رستوران و مراکز طبخ غذای این شهر میل نمایید. از مهمترین و معروف‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کوفته تبریزی
  • آش اوماج
  • خورشت هویج
  •  دلمه برگ مو
  •  قارنی یاریخ
  • سوتی پلو
  • آش میوه

بهترین محل اقامت در تبریز

محل اسکان در سفر، یکی از مهمترین مواردی است که بسیاری از مسافران درباره آن دغدغه و نگرانی زیادی دارند. برای انتخاب محل اقامت بهتر است هتل انتخاب شود که در کنار داشتن اتاقی تمیز و بهداشتی، خدمات مختلفی نظیر سرو غذا برای صبحانه، ناهار و شام داشته باشد. در انتخاب هتل، لازم است نکات مهمی مورد توجه قرار بگیرند که از مهمترین آن‌ها می‌توان به تعداد ستاره‌های هتل، کیفیت خدمات دهی، تمیزی و نظافت اتاق‌ها، دکوراسیون و امکانات اتاق اشاره کرد.

آژانس مسافرتی ماهبان تور، محل‌های برتر اقامت در تبریز را معرفی می‌کند که می‌توانید در سفر به این شهر، آن‌ها را به عنوان مکان مناسب برای اسکان انتخاب کنید.02188200205

هتل لاله پارک

یکی از لوکس‌ترین هتل‌های تبریز می‌باشد که دارای پنج ستاره است و از ۲۲۰ اتاق به همراه سالن‌های مختلف برای برگزاری جشن‌های عمومی، تجاری، اداری و... برخوردار است. برای رزرو این هتل می‌توانید با شماره تلفن ۰۴۱۳۱۰۱ در تماس باشید.

هتل شهریار تبریز

این هتل در جاده ائل گلی بنا شده است و از برترین و معروف‌ترین هتل‌های این شهر محسوب می‌شود. کیفیت خدمات و امکانات متعدد رفاهی این هتل، میزان رضایت مسافران را افزایش داده است. برای ارتباط با پذیرش این هتل با شماره تلفن ۰۴۱۳۳۲۹۱۴۲۰ در تماس باشید.

هتل رویال پالاس

این هتل یکی از تازه ساخت‌ترین اقامتگاه‌های تبریز می‌باشد که دسترسی بسیار سریعی به بازار و مکان‌های تفریحی این شهر دارد. این هتل چهار ستاره برای پذیرش، از طریق شماره تماس ۰۴۱۳۳۸۱۹۲۹۷ جوابگوی مسافران می‌باشد.

هتل بین‌المللی تبریز

این هتل یکی از قدیمی‌ترین اقامتگاه‌های تبریز می‌باشد که از ۱۳۳ اتاق و پنج طبقه برخوردار است و امکانات رفاهی مناسبی را برای مسافران ارائه می‌کند. شماره تلفن ۰۴۱۳۳۳۴۱۰۸۱، راه ارتباطی مسافران با پذیرش این هتل است.

هتل ائل گلی

هتل ائل گلیاین هتل در ۱۷ طبقه با نمای مدرن و دکوراسیون داخلی زیبا و چشم نواز، یکی از برترین هتل‌های این شهر می‌باشد که پذیرای مسافران ایرانی و خارجی است. برای ارتباط‌گیری می‌توانید از شماره تلفن ۰۴۱۳۳۸۰۲۰۲۰ بهره بگیرید.

هتل الیف

این هتل در جذاب‌ترین بخش تبریز واقع است و در ده طبقه به صورت مدرن بنا شده است. این هتل با ارائه خدمات عالی برای مسافران با هزینه‌ای مناسب، سفری خاطره‌انگیز را برای افراد ایجاد می‌کند. شماره تلفن ۰۴۱۳۳۳۷۵۸۶۲، راهی سریع برای ارتباط‌گیری با پذیرش هتل الیف می‌باشد.

هزینه سفر به تبریز

شرکت گردشگری ماهبان تور، برای سفر به تبریز، با ایجاد یک تور ارزان قیمت و جذاب، هزینه سفر را به حداقل‌ترین میزان ممکن کاهش داده است. تور‌های تبریز شرکت ماهبان تور، در نوع زمینی و هوایی می‌باشند و هر یک براساس مدت زمان اقامت، خدمات تفریحی و... از هزینه متغیری برخوردار می‌باشند.

برای داشتن یک سفری لذت‌بخش، کافی است که با شماره تلفن‌های شرکت ماهبان تور تماس بگیرید و برای دریافت راهنمای سفر به تبریز، با کارشناسان این مجموعه ارتباط مستقیم برقرار نمایید.02188200205

حمل و نقل عمومی در تبریز

برای رفت و آمد درون شهری در تبریز می توانید از تاکسی، مترو و اتوبوس استفاده کنید. متروی تبریز در حال حاضر تنها یک خط فعال دارد و از ۱۸ ایستگاه تشکیل شده است. نقطه ابتدایی این خط از ائل گلی تبریز شروع شده تا شهرک نور لاله ادامه دارد، البته لازم به ذکر است که فعلا نیمی از ایستگاه ها آماده استفاده هستند و بقیه به بهره برداری نرسیده اند. بدین جهت در شهر تبریز برای بازدید از جاهای دیدنی محدوده میدان ساعت و خانه های تاریخی می توانید از این وسیله استفاده کنید.
اتوبوس ها نیز در سطح شهر تبریز فعالیت دارند که به دو بخش اتوبوس‌ های تندرو (بی آر تی) و اتوبوس‌ های خطی تقسیم می‌ شوند. اتوبوس های تندرو تبریز از میدان راه آهن تا میدان بسیج را تحت پوشش قرار می دهند که شرق را به غرب تبریز وصل می کند. اما اتوبوس‌ های خطی بدین صورت هستند که ۷۵ خط اتوبوس در دو بخش دولتی و خصوصی فعالیت دارند و به هریک از این مسیرها اتوبوس خاصی وجود دارد و پایانه همه اتوبوس ها از محققی تبریز انجام می گیرد. توجه داشته باشید که پرداخت هزینه همه وسایل نقلیه در تبریز به وسیله کارت بلیط الکترونیکی انجام می گیرد و امکان پرداخت نقدی وجود ندارد. پس در ایستگاه های اتوبوس یا مترو می توانید این کارت ها را تهیه کنید و با شارژ مبلغ مورد نظرتان به گشت و گذار در سطح شهر بپردازید.

لحظات خاطره انگیز در انتظار شماست ؛ با تور تبریز 1403 سفری به یادماندنی را تجربه کنید!

غذاهای محلی شهر تبریز

undefinedتبریز و آذربایجان در سراسر کشور به غذاهای محلی خود معروف هستند، تا حدی که طعم دلنشین شان آوازه شهرهای مختلف شده است. یکی از غذاهای خوشمزه در این دیار کوفته تبریزی است که با طعم لذیذ و خوشمزه خود در اغلب مهمانی های آذری زبان ها وجود دارد. همچنین غذای دیگر در این خطه آش بوده که دارای انواع مختلفی است، مانند آش گوجه، آش ماست و آش رشته و غیره. آبگوشت دیزی نیز جزو غذاهای پرطرفدار و محلی تبریز است.
غذاهای دیگر عبارتند از دلمه برگ مو، خورشت هویج و کوکوی لوبیا سبز. کباب بناب نیز یکی از خوشمزه ترین غذاهای این شهر محسوب می شود، تا حدی که در خیلی از شهرهای دیگر نیز کباب بناب تهیه می شود. علاوه بر غذاهای گفته شده از پنیر محلی به نام لیقوان نمی توان ساده رد شد. عسل سهند نیز در کنار پنیر لیقوان یکی از خوراکی های مهم شناخته می شود. دویماج میان وعده ای مشهور در تبریز است که در وعده‌ صبحانه و عصرانه میل می شود. این غذا از نان خشک، پنیر محلی، کره، سبزی خوردن مانند تره، جعفری، ترخون، پونه فراوان و گردو تهیه می شود.

مراکز خرید و بازارها در شهر تبریز

همان طور که می دانید محصولات تولید تبریز و آذربایجان شرقی همواره زبانزد خیلی از افراد در سراسر کشور هستند. برای خرید انواع محصولات در این شهر می توانید به مراکز خرید معرفی شده در ادامه مراجعه کنید.

  • بازار بزرگ تبریز: بازار بزرگ تبریز به عنوان بزرگترین بازار سرپوشیده و آجری جهان در سازمان جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. این بازار سنتی از بازارچه ‌ها، دالان ‌ها، سرا ها و کاروانسرا های زیادی تشکیل شده که با بازدید از این مکان هم خرید خواهید کرد و هم به عنوان جاذبه تاریخی بازدید انجام خواهید داد.
  • مرکز خرید لاله پارک تبریز: این مرکز خرید محلی برای فروش برندهای اصل است که در ۶ طبقه و ۱۲۰ فروشگاه ساخته شده و اکثر برندهای معروف کشور همسایه ترکیه و دیگر برندهای جهان در این مجتمع نمایندگی دارند. همچنین در این مرکز امکان تفریح‌هایی مانند سینما و شهربازی‌ و مرکز بازی نیز وجود دارد. طبقه آخر نیز فود کورت بوده و شامل رستوران و فست فود است.
  • مرکز خرید ستاره باران: این مرکز خرید دارای سه طبقه و یک طبقه هایپرمارکت است و امکاناتی مانند رستوران و کافه نیز دارد. همچنین یک طبقه مخصوص کودکان بوده و محلی برای تفریحات خانوادگی است.
  • مرکز خرید اطلس: این مرکز با ۱۶۰ مغازه بهترین برندهای جهانی را به فروش می رسانند. امکاناتی مانند فودکورت، هایپرمارکت، کافی‌ شاپ، شهربازی و سالن برگزاری مراسم نیز در این مرکز دایر هستند.

سوغاتی های تبریز

undefinedتبریز، دنیایی از شیرینی های خوشمزه است که با عطر و طعم خود همگان را به سوی خود جذب می کنند.

نخستین مورد از این شیرینی ها عبارتند از نوقا یا لوکا که جزو خانواده گز به شمار می رود و از سفیده تخم مرغ، شکر یا عسل، گردو، وانیل و … تهیه می شود. این شیرینی جایگاه خاصی در عید و مراسم شادی تبریزی ها دارد.

شیرینی بعدی قرابیه تبریز است که بسیار سنتی و گران قیمت بوده و آوازه این شیرینی به آن سر دنیا نیز رسیده است. تبریزی ها از این شیرینی برای میهمانی های ویژه خود استفاده می کنند.

باقلوای تبریز: شیرینی خوشمزه همانند باقلوای کشور ترکیه است و با خمیر ورقه ای، کره، مغز گردو، پسته و شیره تهیه می شود. باقلوا تبریزی نیز دارای طعم های متفاوتی مانند پسته ای، نارگیلی و بادامی است.

اریس: در میان شیرینی های سنتی تبریزی یکی دیگر از معروف ترین شیرینی ها اریس است که از شیر، شکر، وانیل، پسته، کاکائو و … تهیه می شود و دارای انواع مختلفی مانند تسبیحی و کاکائویی است.

راحت الحلقوم: نام دیگر این شیرینی خوشمزه لوکوم است و دارای بافتی نرم و لطیف بوده و همانند قند در دهان آب می شود و در تهیه آن از شکر، آب، گلاب، جوهر لیمو، آرد، پودر ژلاتین و ... استفاده می کنند.

حلوا بَزَرَک: از شیرینی های محبوب و مخصوص شهر تبریز که از دانه روغنی برزک تهیه می شود و رنگ تیره ای دارد. این حلوا علاوه بر طعم خوش خود در درمان دردهای استخوانی نیز بسیار مفید است.

شیرینی لطیفه: از شیرینی های خامه ای که طرفداران زیادی دارد، با اینکه این روزها در خیلی از شهرها طبخ می شود اما شیرینی های لطیفه تبریز عطر و طعم بسیار خاصی دارند.

آماده‌ی سفری هیجان‌انگیز در طبیعت ایران هستید؟

با ماهبان تور، طیف گسترده‌ای از تورهای طبیعت‌گردی داخلی 1403 را در سراسر ایران تجربه کنید. از کوه‌های سر به فلک کشیده و دشت‌های سرسبز شمال گرفته تا کویرهای پهناور و جنگل‌های انبوه جنوب، مقصدی برای هر سلیقه‌ای در تورهای ما پیدا می‌شود.همین حالا از تورهای یک روزه طبیعت‌گردی 1403 در تاریخ‌های مختلف دیدن کنید .علاوه بر تورهای یک روزه، تورهای چند روزه طبیعت‌گردی 1403 نیز در ماهبان تور موجود است. برای مشاهده جزئیات بیشتر، با ما تماس بگیرید 02188200205

 سوالات متداول :

معروف‌ترین جاذبه‌های تاریخی تبریز کدام است؟

خانه مشروطه، بازار بزرگ، مسجد کبود، ارگ علیشاه، کلیسای مریم مقدس، روستای کندوان، پارک تاریخی ائل گلی، مسجد جامع شهر و… از دیدنی‌های تاریخی تبریز هستند.

بهترین رستوران‌های تبریز کدام‌ها هستند؟

رستوران حاج علی، رستوران سنتی آنا، رستوران گازماخ، فست‌فود توکا، فست‌فود گسترش، کافه پام فیلیا و… برای شکم‌گردی انتخاب خیلی‌ها هستند.

پرطرفدارترین پارک‌های تبریز چه نام دارد؟

پارک بزرگ تبریز، پارک باغلارباغی و پارک ولیعصر مشهورترین پارک‌های این شهر محسوب می‌شوند.

فهرست بزرگ‌ترین مراکز خرید تبریز کدام است؟

مرکز خرید لاله پارک، بازار برج بلور، جواهر تبریز و پاساژ ستاره باران از مراکز خرید و بازارگردی مهم تبریز هستند.