امتیاز 5 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به راهنمای سفر به کره جنوبی

کره‌جنوبی از سوی شمال با کره شمالی، از غرب با چین و از جنوب شرقی با ژاپن همسایه است. با وجود توسعه‌ زیاد، اما همچنان به سنت‌ها و تاریخ خود پایبند است. ارتفاعات و جلگه‌ها، جنگل‌ها و مناظر زیبای طبیعی این کشور، جاذبه‌های گردشگری فراوانی دارند. در این مقاله، به بررسی تاریخ و آداب غذاخوردن و فرهنگ و آداب کره‌ جنوبی می‌پردازیم تا شما را با این کشور زیبا آشنا کنیم. در این راهنمای تور کره جنوبی با ما همراه شوید.

شناخت کلی کشور کره جنوبی

شناخت کلی کشور کره جنوبیکره‌جنوبی در شرق آسیا و در قسمت جنوبی شبه‌ جزیره کره واقع شده و پایتخت اش سئول است. با بیش از ۲۰۰۰ کیلومتر مربع وسعت، در ربع شمال شرقی کره‌ زمین قرار دارد. این کشور در غرب به دریای زرد، در شرق به ژاپن و در جنوب به چین شرقی و در شمال دارای مرز خاکی با کره شمالی است.

واحد پول:وون (₩)

زبان رسمی:کره ‌ای

نوع برق شهری: برق شهری در کره‌ی جنوبی ۲۲۰ ولت و ۶۰ هرتز است.

کد کشور: +۸۲
شماره ‌های اضطراری

اورژانس و آتش‌نشانی: ۱۱۹ 

پلیس: ۱۱۲

فرودگاه ‌های بین‌ المللی
فرودگاه بین‌المللی گیمپو -فرودگاه بین‌المللی اینچئون-فرودگاه بین‌المللی دائجو-فرودگاه بین‌المللی چئونگ‌جو-فرودگاه گوانگجو-فرودگاه بین‌المللی اینچن

کره شمالی در تاریخ ۲۵ ژوئن سال ۱۹۵۰ جنگ دو کره را آغاز کرد و این دو کشور هنوز هم به دلیل عدم امضاء قرارداد صلح، از نظر حقوقی در وضعیت جنگ قرار دارند. کره‌جنوبی دارای مناطق کوهستانی زیباست و در فصل بهار و پاییز به دلیل وجود کویر Gobi درگیر گرد و غبار می‌شود.

کره جنوبی منتظر شماست تا شگفتی‌هایش را به شما نشان دهد. [همین الان برنامه‌ریزی کنید] 02188200205

زبان مردم کره جنوبی

زبان کره‌ای، زبانی با ساختار، گرامر و واژگانی شبیه به زبان ژاپنی است و هفتاد میلیون نفر در سراسر جهان از آن استفاده می‌کنند. این زبان، همانند زبان ژاپنی، بر حسب طبقه اجتماعی به گویش‌های مختلفی تقسیم می‌شود، اما در کل به حدی مشابه است که برای فهم آن مشکلی پیش نمی‌آید. با بیش از ۶۵ میلیون نفر در کره جنوبی و مناطق اطرافی که از این زبان استفاده می‌کنند، زبان کره‌ای یکی از پراستفاده‌ترین زبان‌های جهان است.

کره جنوبی از جمله کشورهایی است که بالاترین نرخ سوادآموزی را در جهان دارد و این موضوع به دلیل ماهیت آوایی زبان نوشتاری آنها است. سیستم نوشتن آوایی منحصر به فرد آن به نام هانگول شناخته می‌شود که در اواسط قرن پانزدهم اختراع شده و یادگیری آن بسیار ساده است. این سیستم نوشتاری با خطوطی زاویه‌دار و دایره‌های کوچک شکل می‌گیرد و از این رو، آموزش و فهم آن برای افراد بسیار آسان است.

آداب معاشرت در کره جنوبی

آداب معاشرت در کره جنوبیدر فرهنگ کره‌ای، احترام و تعظیم به یکدیگر بسیار مهم است. هنگام ملاقات تعظیم می‌کنند یا گاهی اوقات دست می‌دهند. سر تکان دادن و استفاده از عبارات سلام روش پذیرفته شده‌ای برای آغاز گفتگو است. همچنین، وقتی وارد خانه یا رستوران می‌شوید، باید کفش خود را دربیاورید و این یک رسم معمول در این کشور است.

در برخورد با افراد مسن، ممکن است سوالاتی در مورد سن، شغل و تحصیلات شما مطرح شود، ولی می‌توانید با پاسخ‌های کوتاه به سوالات آنها پاسخ دهید. اهمیت دادن به تمیزی کف اتاق نیز در فرهنگ کره‌ای بسیار مهم است و به همین دلیل، کف اتاق باید تمیز و پاکیزه باشد.

با تور کره جنوبی، خاطرات فراموش‌نشدنی بسازید. [ با ما تماس بگیرید 02188200205 ]

هزینه های اقامت در کره جنوبی

به منظور اقامت در شهرهای این کشور به گزینه های متنوعی روبرو هستید می توانید با توجه به میزان بودجه ای که در اختیار دارید و انتظاراتی که از محل اقامتتان دارید یکی از هتل ها یا اقامتگاه های این شهر را انتخاب کنید. در کره شما دو گزینه برای انتخاب هتل محل اقامتتان در اختیار دارید و آن ها این است که اتاق شما به سبک کره ای باشد یا غربی! لازم به ذکر است که مهمان خانه ها و هاستل های متنوعی هم در این شهر وجود دارد که البته امنیت و امکاناتی که در هتل خواهید داشت را نباید از آنها نیز انتظار داشته باشید.

آداب غذا خوردن مردم کره جنوبی

آداب غذا خوردن مردم کره جنوبیدر فرهنگ کره‌ای، غذا خوردن بخش مهمی از تعاملات اجتماعی است و اغلب برای شروع یک رابطه از آن استفاده می‌شود. هنگامی که در حضور دیگران غذا می‌خورید، باید صبر کنید تا بزرگتر مجلس شروع به خوردن کند. در رستوران‌ها ممکن است مردم با صدای بلند حرف بزنند که این نشانه‌ شادی و لذت آنها از غذا و موقعیت است. هورت کشیدن نودل نشانه‌ای از لذت بردن از غذا و قدردانی از زحمات آشپز محسوب می‌شود.

هنگام دادن پول به‌عنوان هدیه یا انعام، باید آن را به‌طور محترمانه در پاکت یا کیف خود قرار داده و در صورت تمایل به انعام دادن در رستوران، آن را بدون جلب توجه به گارسون تحویل دهید. اگر در رستوران علامت انعام ممنوع دیدید، به هیچ عنوان انعام ندهید.

کره جنوبی به دلیل پیشرفت‌های فناوری خود به وسیله فناوری‌های نوین در سراسر جهان شناخته شده است، اما این کشور به لطف غذاهای خوشمزه‌ای مانند کیمچی هم به شهرت رسیده است. امروزه، علاقه‌مندان زیادی به تجربه غذاهای سنتی کره‌ای و طرز تهیه آن‌ها هستند. غذاهای کره‌ای با استفاده از سبزیجات تازه و سالم، ترکیبات مختلف طعم و ادویه، و روش‌های خاص طبخ، همراه با انواع ترشی‌ها سرو می‌شوند. بسیاری از این غذاها دارای یک سابقه تاریخی بیش از ۲۰۰۰ ساله هستند و در گذشته تنها توسط خانواده‌های سلطنتی کره مصرف می‌شدند.

هزینه ی خورد و خوراک در کره جنوبی

در ادامه ی راهنمای سفر به کره جنوبی به حدودی از قیمت غذا در این کشور بر اساس سایت Numbeo اشاره خواهیم کرد.

  • برای یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت باید هزینه ۸۰۰۰ وون را بپردازید.
  • برای صرف یک وعده غذای دونفره در یک رستوران متوسط باید ۴۵۰۰۰ وون پرداخت کنید.
  • قیمت منوهای مک دونالد در کره جنوبی به نسبت ارزان تر است و مبلغ ۶۰۰۰ وون می باشد.
  • برای تهیه آب معدنی ۸۸۰ وون و اگر بخواهید یک فنجان قهوه میل کنید باید بابت آن ۴۸۰۰ وون بپردازید.

آب و هوای کشور کره جنوبی

با توجه به شرایط جغرافیایی که کشو کره جنوبی دارا هست آب و هوای آن نیمه کوهستانی بوده و تابستان های نسبتا گرم و زمستان های سردی را نیز دارا هست. فصل های بهار و پاییز بهترین زمان برای سفر به کره جنوبی هستند.

سفر به کره جنوبی با ماهبان گشت آسمان

سفر به کره جنوبی با ماهبان گشت آسمانسفر به کره جنوبی با ماهبان گشت آسمان یک تجربه فراموش‌نشدنی از زیبایی‌ها و فرهنگ این کشور است. اگر با تیم حرفه‌ای و مجرب ما به کره جنوبی سفر  کنید قطعا این سفر برایتان لذت بخش و پر خاطره خواهد شد.

شهرهای کشور کره جنوبی

شهر سئول | Seoul

سئول بزرگترین شهر کره جنوبی و پایتخت این کشور محسوب می شود. شهر سئول یکی از پیشرفته ترین و زیباترین شهرهای جنوبی هست و از ۶۰۰ سال پیش تاکنون پایخت این کشور بوده است. متروی شهر سئول قابلیت جابجایی ۲۰۰ میلیون مسافر را دارد به همین دلیل به عنوان سومین شبکه بزرگ مترو در جهان نیز معروف است. در واقع سئول از اون شهرهایی است که خیلی از اولین‌ ها و‌ ترین‌ های جهان را در آن می توانید تجربه کنید. به منظور بدست آوردن اطلاعات کاملتر و جامع تر درباره این شهر می توانید راهنمای سفر به سئول را در مجله گردشگری الی گشت مطالعه نمایید.

شهر بوسان

در جنوب کشور کره جنوبی شهری به نام بوسان قرار دارد که به دلیل سواحل دیدنی و آب های گرمی که دارد در بین گردشگران بسیار محبوب است و سالانه تعداد زیادی مسافر به سمت خود جذب می کند. بوسان با داشتن جمعیتی بیش از ۳.۵ میلیون نفر، دومین شهر بزرگ کره‌ جنوبی و بزرگترین بندر این کشور محسوب می‌شود. این بندر یکی از اصلی ترین شاهراه های گردشگری در کره جنوبی است و پنجاهمین بندر بزرگ دنیا از لحاظ حجم بار ورودی و خروجی به شمار می رود.

شهر دایجونگ

دیگر شهر مهم کره جنوبی دایجونگ است که در آن جمعیتی برابر با ۱.۵ میلیون نفر زندگی می کنند و همچنین این شهر مرکز تقاطع بزرگراه ها و خط های ریلی بزرگ است که شهر مهمی برای رفت و آمد به نقاط دیگر کره جنوبی محسوب می شود. تمام امکانات حمل و نقل در این شهر فراهم است و شما نیازی به نگرانی بابت هیچ چیز نخواهید داشت. به دلیل اینکه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی مختلف عمومی و خصوصی تو دایجونگ قرار گرفته، لقب “دره ی سیلیکونی آسیا” به این شهر داده شده است.

شهر دئگو

شهر دنگو که بین کره ای ها به شهر رنگ ها نیز مشهور است چهارمین شهر بزرگ این کشور است و به نوعی مونور صنعتی و قطی صنعت الکترونیک کره هم به شمار می رود. این شهر قدمت طولانی دارد و پیشینه آن به چیزی حدود ۱۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد. این شهر که پیشتر تئگو نیز نام داشته است تا قبل از قرن نوزدهم تحت تسلط پادشاهی کره بود و ارتباطی با دنیای خارج نداشت، تا اینکه پس از قرن نوزدهم، دوازه های خود را به روی جهانیان گشود و به کشوری مدرن تبدیل شد.

فستیوال های کره جنوبی

  1. فستیوال گل بهاری یونگدئونگپو یئوییدو | Yongdeungpo Yeouido Spring Flower Festival
  2. فستیوال فانوس نیلوفر آبی | Lotus Lantern Festival
  3. فستیوال رز جونگنانگ | Jungnang Rose Festival
  4. فستیوال تفنگ آبپاش سینچون | Sinchon Watergun Festival
  5. فستویال فرهنگی گو گو جونگنو | Go, Go Jongno Culture Festival
  6. فستیوال آتش بازی بین المللی کره جنوبی | Seoul International Fireworks Festival
  7. فستیوال تولید و اشتراک کیمچی | Seoul Kimchi Making & Sharing Festival

چطور به کره جنوبی سفر کنیم؟

برای سفر به کره جنوبی، ابتدا باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشید. این برنامه شامل انتخاب مسیر، رزرو بلیط هواپیما، رزرو اقامت در هتل یا مهمانخانه، برنامه ‌ریزی جاذبه‌های گردشگری و بررسی امکانات حمل‌ونقل است. همچنین، بسته‌بندی کالاها و لوازم مورد نیاز، بررسی امکانات ارتباطی و اینترنت در مقصد و بررسی مسائل مربوط به ویزا و مدارک مورد نیاز نیز از مراحل اساسی سفر به این کشور است. با داشتن برنامه‌ریزی مناسب و آماده‌باش از سفر به کره جنوبی لذت ببرید و سفر بی‌نظیری را تجربه کنید.

سخن نهایی

سفر به کره جنوبی تجربه‌ای دلنشین است و به شما فرصت می‌دهد تا به دنیایی از فرهنگ، تاریخ، و زیبایی‌های طبیعی آشنا شوید. این سفر، فرصتی است برای تجربه کردن غذاهای لذیذ، بازدید از مکان‌های تاریخی و فرهنگی و برقراری ارتباط با مردم مهمان‌نواز این کشور. همچنین، سفر به کره جنوبی فرصتی است برای فعالیت‌های تفریحی متنوع مانند پیاده‌روی در پارک‌ها، بازدید از موزه‌ها و بازارهای محلی و لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی منحصر به فرد این کشور.