امتیاز 5 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به غذاهای کره ای

فرهنگ غذایی کره جنوبی با تنوع بسیار بالایی از غذاها و طعم‌ و ادویه‌های خاصی شناخته می‌شوند و غذا در کره به عنوان بخشی اساسی از هویت ملی این کشور تلقی می‌شود. در رستوران‌های خیابانی در امتداد کوچه‌های سنگفرشی تا رستوران‌های لوکس در هتل‌های پنج ستاره سئول غذاهای کره ای مختلف سرو می‌شوند. غذاهای کره‌ای به عنوان یکی از میراث‌های فرهنگی این کشور، تاثیر زیادی در سفره‌های خانوادگی و مهمانی‌های رسمی دارند که نشان‌دهنده ارتباط بین مردم این کشور با طبیعت و فرهنگ محلی است. برای آشنایی با غذاهای کره ای تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سفر به کره جنوبی با ما تماس بگیرید. 02188200205

لیست خوشمزه ترین غذاهای کره

فرهنگ غذایی کره جنوبی به دلیل تنوع و طعم لذیذش، به یکی از نمادهای ملی این کشور تبدیل شده است. با پیشرفت فرهنگی و تاثیر موسیقی و فیلم‌های کره‌ای در سطح جهانی، غذاهای کره‌ای نیز توانسته‌اند توجه جهانی را به خود جلب کنند. برخی از این غذاها بیش از ۲۰۰۰ سال قدمت دارند. غذاهای مشهور کره‌ای هم در مغازه های خیابانی در کوچه‌های باریک طبخ شده و هم در رستوران‌های لوکس هتل‌های پنج ستاره سرو میشود.

کیمچی (Kimchi)

کیمچی (Kimchi)کیمچی یکی از غذاهای بسیار معروف و مهم در فرهنگ غذایی کره جنوبی است و به‌عنوان یکی از نمادهای ملی این کشور شناخته می‌شود. این چاشنی تخمیری از کاهو چینی، هویج، پیازچه، ترب سفید، آرد برنج، نمک، فلفل تند، پاپریکا، سرکه بالزامیک یا سویا سس، زنجبیل رنده‌شده، سیر رنده‌شده، و شکر سفید یا قهوه‌ای تهیه می‌شود. آماده‌سازی کیمچی ساده است، اما برای تخمیر بهتر، معمولاً نیاز به یک تا دو روز در دمای اتاق دارد تا طعم و مزه بهتری بگیرد.

کیمچی جیگه یا خورش کیمچی نیز یک غذای سنتی و ساده در کره جنوبی است که معمولاً با استفاده از کیمچی، پیاز، سیر، پیازچه و گوچوجانگ (gochujang) تهیه می‌شود. این خورش غنی از مواد غذایی مفید مانند پروتئین‌ها و ویتامین‌ها است و به عنوان یک غذای غنی و مقوی در روزهای سرد سال خورده می شود. مردم کره جنوبی انواع مختلفی از پروتئین‌ها (گوشت گاو، تن ماهی و توفو (پنیر سویا) را به این خورشت اضافه می‌کنند.

بیبیمباپ (Bibimbap)

بیبیمباپ (Bibimbap)بیبیمباپ یکی از غذاهای ملی و بسیار محبوب در کره جنوبی است که به معنی مخلوط شده با برنج است. این غذا از مواد غذایی متنوعی مانند سبزیجات، گوشت و تخم‌مرغ تشکیل شده است که روی برنج پخته ریخته می‌شوند.

نسخه‌های مشهور این غذا شامل بیبیمباپ میکرو گرینز (که شامل جوانه‌های گیاهان است)، بیبیمباپ دولسوت (که در یک سنگهای گرم سرو می‌شود) و بیبیمباپ یانگ‌پون (که در یک ظروف بزرگ پخته می‌شود) هستند. نسخه‌های سنتی این غذا با استفاده از گوشت گاو خام، تخم‌مرغ خام، و سبزیجات دیگر تهیه می‌شود، اما برخی از افراد آن را با مواد پخته نیز تهیه می‌کنند.

برای تهیه نسخه کلاسیک بیبیمباپ، به خیار خلالی خرد شده، گوچوجانگ (فلفل تند کره‌ای)، اسفناج و کدو سبز خرد شده، سس سویا، روغن زیتون، هویج و سیر خرد شده، پودر فلفل قرمز، گوشت راسته گوساله خرد‌شده به قطعات باریک، تخم‌مرغ، برنج سفید پخته، کنجد، جوانه گندم، عسل، رب فلفل قرمز و قارچ شیتاکه نیاز خواهید داشت.

بیشتر بخوانید: بهترین زمان سفر به کره جنوبی

بولگوگی (Bulgogi)

بولگوگی یکی از محبوب‌ترین غذاهای تند و آتشین در کره جنوبی است که از تکه‌های نازک و مزه‌دار شده گوشت گاو یا مرغ به‌همراه تکه‌های فلفل سبز، پیاز و بوته سیر تشکیل شده و به روش کباب کردن روی منقل یا صفحه گریل درست می‌شود. این غذا معمولاً همراه با برنج، کاهو یا سایر نوعی سبزیجات به همراه برگ پهن و مخلفاتی مانند کیمچی و سوپ تخم‌مرغ سرو می‌شود.

نام بولگوگی از ترکیب دو کلمه بول به معنای آتش و گوگی به معنای گوشت برگرفته شده است. برای طعم دهی به گوشت، از موادی نظیر سس سویا، شکر، روغن کنجد، پودر فلفل سیاه، پیازچه، زنجبیل، پیاز و قارچ استفاده می‌شود که حداقل نیم ساعت تا یک شبانه‌روز بسته به سلیقه مزه‌دار می‌شود.

اصلیت بولگوگی مربوط به کره شمالی است، ولی پس از آزادی شبه‌جزیره کره از استعمار ژاپن در سال ۱۹۴۵ میلادی، توسط پناهجویان پیونگ‌یانگ به مردم کره جنوبی معرفی شد و به سرعت در سراسر کشور محبوب شد. در برخی رستوران‌های کره‌ای، میزهایی با یک صفحه گریل در وسط آن‌ها وجود دارد و مشتریان غذای خودشان را کباب میکنند.

جاپچائه (Japchae)جاپچائه (Japchae)

‏ جاپچائه یکی از غذاهای محبوب و خوش طعم در فرهنگ غذایی کره جنوبی است که از ترکیب موادی مانند نودل شیشه‌ای، سبزیجات، گوشت گاو نازک خرد شده، قارچ و سیب‌زمینی شیرین سرخ‌شده تهیه می‌شود. این غذا اغلب با سس سویا، سیر خرد شده، شکر و روغن کنجد مزه دار می‌شود و می‌توان آن را به صورت گرم یا سرد سرو کرد.

جاپچائه روی برنج نیز ریخته می‌شود و معمولاً در وعده‌های ناهار یا شام مصرف می‌شود. این غذا بافتی نرم و کمی جویدنی دارد و برای تزیین آن از دانه‌های کنجد برشته و فلفل چیلی ورقه‌ای استفاده می‌شود. جاپچائه نه تنها یک غذای محبوب در خانه‌های کره‌ای است بلکه یکی از غذاهای سنتی و مورد علاقه در جشن‌ها، مهمانی‌ها، عروسی‌ها و تعطیلات مختلف محسوب می‌شود.

هوتوک (Hoetteok)

هوتوک (Hotteok) یکی از غذاهای خیابانی محبوب در فصل زمستان در کره جنوبی است که ابتدا در دوره حکومت سلسله تانگ چین به کره وارد شد. این غذا شیرین‌تر از پنکیک‌های غربی هستند. هوتوک خمیری دایره‌ای شکل و مسطح دارد که از آرد گندم، آب، شیر، شکر و مخمر تهیه می‌شود. داخل این خمیر معمولاً با ترکیبی از دارچین، عسل، شکر قهوه‌ای و تکه‌های کوچک بادام زمینی یا دانه کنجد پر می‌شود. سپس هوتوک در تابه یا ماهیتابه تهیه می‌شود تا سطح بیرونی آن به‌طور کامل طلایی و شکری شود در حالی که داخل آن بافتی نرم و شیرین دارد.

هوئه دوک چای سبز، هوئه دوک صورتی بوکبونجا، هوئه دوک ذرت و هوئه دوک پیتزا أنواع مختلف از این غذا هستند. این غذا را می‌توان آن را با چای یا کافه مصرف کرد و یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌های خیابانی در کره جنوبی محسوب می‌شود.

توکبوکی (Tteokbokki)

توکبوکی (Tteokbokki)دوکبوکی یکی از پرطرفدارترین غذاهای تند و شیرین در کره جنوبی است که به طور گسترده در غرفه‌های غذای خیابانی این کشور به فروش می‌رسد. این غذا بصورت کیک برنجی رولی آماده می‌شود.

برای تهیه دوکبوکی، در ابتدا یک کیک برنجی تهیه می‌شود که از آرد برنج، نمک، آب جوش و روغن کنجد تهیه می‌شود. سپس از مواد دیگری مانند پیازچه خرد شده، آب جوش، پودر فلفل چیلی، ماهی کولی خشک‌شده، شکر، سس سویا، سیر رنده شده، روغن کنجد، کلم سفید خرد‌شده، رب فلفل چیلی یا رب گوجه‌فرنگی، تخم‌مرغ آب‌پز شده، نودل، کیک ماهی (که یک نوع نان شیرینی است که از ماهی خرد‌شده و پوره سیب‌زمینی تهیه می‌شود) و کنجد خام یا بو داده استفاده می‌شود.

دوکبوکی با ترکیبی از مزه‌های تند و شیرین و همچنین بافت مخصوص خود، یک غذای بسیار جذاب و محبوب در فضای خیابانی کره جنوبی است و به عنوان یک خوراک محبوب در جشنواره‌ها است.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به کره جنوبی

سئولئونگ تانگ (Seolleongtang)

سوپ استخوان گاو یا به عبارت کره‌ای سئولئونگ تانگ (Seolleongtang) یکی از غذاهای سنتی و مقوی کره جنوبی است که از استخوان قلم و گوشت سینه گاو تهیه می‌شود. این سوپ معمولاً از غذاهای محلی منطقه سئول است و با استفاده از نمک، فلفل سیاه، پیازچه و سیر خرد شده طعم‌دهی می‌شود.

برای درست کردن سئولئونگ تانگ، استخوان‌ها و گوشت سینه گاو به همراه آب در یک قابلمه بزرگ قرار می‌گیرند و به مدت طولانی، معمولاً حدود چند ساعت تا یک روز کامل، بر روی حرارت ملایم پخته می‌شوند.

سئولئونگ تانگ اغلب به رنگ سفید مایل به شیری معروف است و معمولاً با برنج و دیگر غذاها سرو می‌شود. برخی از افراد برنج را مستقیماً به سوپ اضافه می‌کنند و گاهی اوقات نیز سوپ را در کاسه‌هایی سرو می‌کنند تا همراه با برنج خورده شود. این غذا دارای قدمتی طولانی است و مربوط به دوره حکومت چوسان‌ها قرن سیزدهم است.

سون دوبو جیگائه (Soondubu Jjigae)

سون دوبو جیگائه (Soondubu Jjigae)سون دوبو جیگائه یا خورش تند توفو و کیمچی یکی از غذاهای سنتی و محبوب کره است و با برنج کته سرو می‌شود. این خورشت از توفو تازه، گوشت دنده یا راسته گوساله (چربی‌دار)، پیازچه، پودر فلفل قرمز کره‌ای یا فلفل چیلی، روغن کنجد، سیر رنده شده، نمک، غذاهای دریایی مانند ماهی کولی خشک شده، میگو، صدف، قارچ، و کیمچی تهیه می‌شود.

برای تهیه سون دوبو جیگائه، ابتدا توفو تازه و گوشت را در یک قابلمه بزرگ به همراه پیازچه، فلفل قرمز یا فلفل چیلی، روغن کنجد، سیر، و نمک پخته و سپس مواد دریایی و قارچ‌ها را به آن اضافه می‌کنند. این خورشت بعد از آماده شدن، معمولاً در کاسه‌های بزرگ سنگی سرو می‌شود. برخی افراد هنگام سرو، یک تخم‌مرغ خام را روی آن می‌شکنند و آن را با خورشت مخلوط می‌کنند.

سون دوبو جیگائه به عنوان یک غذای گرم و پرانرژی معمولاً در فصل‌های سرد سال مصرف می‌شود و به دلیل ترکیبات غنی و متنوع خود، یکی از غذاهای محبوب در جشن‌ها و مناسبت‌های خاص در کره جنوبی است.

سمگیوپسال (Samgyeopsal)

سمگیوپسال یا گوشت سه لایه یکی از غذاهای محبوب و مشهور کره جنوبی است. این غذا از برش‌های گریل شده گوشت شکم خوک تهیه می‌شود. در فرآیند آماده‌سازی، گوشت گریل شده به نمک، فلفل و روغن دانه کنجد آغشته می‌شود. سپس به همراه پیاز و سیر گریل شده، پیازچه خرد شده و گاهی کیمچی (نوعی مخلوط کره‌ای) در کاهو پیچیده می‌شود.

در کره جنوبی، روز ۳ مارس به نام روز سمگیوپسال شناخته می‌شود، که نشان از اهمیت و محبوبیت این غذا در این کشور دارد. افسانه‌ای نیز در این باره وجود دارد که بر اساس آن، سمگیوپسال انسان را در مقابل آلودگی هوا و ذرات ریز محافظت می‌کند. این افسانه از جذب مواد شیمیایی موجود در ذرات محلول در روغن گوشت حمایت می‌کند.

قبل از دهه ۱۹۸۰، گوشت گاو ترجیح اول کره‌ای‌ها برای غذاپختن بود، اما با توسعه صنعت و نیاز به منابع گوشت، دولت تشویق به مصرف گوشت خوک و مرغ کرد. این سیاست‌ها باعث شد که شرکت‌ها در زمینه پرورش گوشت خوک فعالیت گسترده‌ای داشته باشند. ورود این شرکت‌ها به صنعت فرآوری گوشت در دهه‌های ۱۹۸۰ تا ۱۹۹۰ باعث شد که سمگیوپسال به همراه دیگر غذاهای مانند جاکبال و سوندائه به یکی از غذاهای محبوب و پرطرفدار در کره جنوبی تبدیل شوند.

هائمول پجون (Haemul Pajeon)

هائمول پجون (Haemul Pajeon)پنکیک سبزیجات دریایی یا هائمول پجون یکی از غذاهای محبوب کره‌ای است که از مخلوط پیازچه، خمیر تخم‌مرغ، آرد گندم و آرد برنج و غذاهای دریایی تهیه می‌شود. این غذا به دلیل بافت نرم و جویدنی خود و همچنین طعم بی‌نظیر غذاهای دریایی شناخته شده است.

برای تهیه هائمول پجون، از مواد اولیه متنوعی استفاده می‌شود که شامل پیازچه (پنجه)، خمیر تخم‌مرغ، آرد گندم و آرد برنج است. غذاهای دریایی نیز مانند صدف، میگو و اختاپوس به این خمیر اضافه می‌شوند تا طعم و مزه خاصی به پنکیک دهد. پچون کیمچی با استفاده از کیمچی (کره‌ای) و از مخلفاتی نظیر کدو و سبزیجات درست می‌شود.

بیشتر بخوانید : آشنایی با مهم ترين فستيوال های کره جنوبی

هوباکجوک (Hobakjuk)

هوباکجوک یا فرنی کدوحوا یکی از دسرهای سنتی کره‌ای است که با استفاده از کدوحلوایی و گلوله‌های آرد برنج تهیه می‌شود. این دسر به دلیل گلوله‌های برنجی خوشمزه طرفدار دارد. هوباکجوک معمولاً به صورت گرم یا سرد سرو می‌شود. در کره، این دسر به عنوان صبحانه محبوب شناخته شده است و معمولاً به سالمندان و بیماران توصیه می‌شود، به خصوص افرادی که قادر به خوردن غذاهای سنگین نیستند.

برای تهیه هوباکجوک، ابتدا کدوحلوایی را به برش‌های ضخیم حدود ۳-۵ سانتیمتر بریده و آن‌ها را در آب جوشانده و پوره می‌کنند. پوره کدوحلوایی را از صافی عبور می دهند. سپس این پوره را با گلوله‌های آرد برنج کوچک که قبلاً در آب خیس خورده‌اند مخلوط می‌کنند و در حالی که مخلوط را می‌جوشانند، به آن لوبیا قرمز یا لوبیا سیاه آب‌پز نیز اضافه می‌کنند. در برخی از رسپی‌ها تخم بلدرچین را به هوباکجوک اضافه می‌کنند.

نائنگ میون (Naengmyeon)

نائنگ میون (Naengmyeon)نائنگ میون یا نودل سیاه سرد، یک غذای محبوب و پرطرفدار در کره‌ای است و به‌طور خاص در فصل تابستان مورد توجه قرار می‌گیرد. این غذا از رشته‌های نودل بلند و باریک، خیار خرد‌شده، برش‌های گلابی کره‌ای، تربچه، ترشی، گوشت گاو و تخم‌مرغ آب‌پز تهیه می‌شود. نودل استفاده‌شده معمولاً از گندم سیاه، سیب‌زمینی معمولی و شیرین تهیه می‌شود، اما می‌توان با استفاده از ریشه گیاهان، جلبک دریایی، چای سبز یا کودزو (kudzu) نودل طعم آن را متنوع کرد.

نائنگ میون معمولاً در کاسه‌های بزرگ برنجی سرو می‌شود و قبل از خوردن، به آن سس خردل تند یا روغن خردل و سرکه اضافه میشود. این غذا به دلیل مزه خنک و ترش‌تند خود، در فصل‌های گرم سال، به ویژه در آب و هوای مرطوب و گرم کره جنوبی، بسیار محبوب است. با این حال، نائنگ میون در فصل زمستان نیز توسط برخی افراد مصرف می‌شود. پس از جنگ کره، این غذا در سراسر شبه‌جزیره کره محبوبیت بیشتری پیدا کرد.

سون دائه (Soondae)

سوسیس سون دائه یکی از غذاهای خیابانی محبوب در کره‌ای است که بافت بیرونی سفت و بافت داخلی نرمی دارد. این سوسیس خونی با استفاده از روده پر شده با مواد مختلف مانند رشته فرنگی، خون خوک، جو، کیمچی، ماهی مرکب تازه یا خشک شده، خمیر و جوانه سویا تهیه می‌شود. در سراسر استان‌ها و شهرهای کره جنوبی، نسخه‌های مختلفی از این نوع سوسیس وجود دارد که با محتویات و بسته‌بندی‌های متفاوت به‌چشم می‌خورند، اما همگی این سوسیس‌ها بافت بیرونی سفت و بافت داخلی نرم و خوش‌طعمی دارند.

قدمت سوسیس سون دائه به دوره حکومت پادشاهی گوریو (918 تا 1392 میلادی) بازمی‌گردد، زمانی که گرازهای وحشی در سراسر شبه‌جزیره کره وجود داشتند و از آن‌ها برای تهیه این غذا استفاده می‌شد. دستور پخت سوسیس سون دائه در کتاب‌های آشپزی قرن نوزدهم نیز به چشم می‌خورد. این سوسیس را معمولا با قلوه یا جگر سفید بخارپز شده و با سس نمک و فلفل یا سس گوچوجانگ سرو می‌کنند.

سمگیه تانگ (Samgyetang)

undefinedسمگیه تانگ یکی از سوپ‌های سنتی و محبوب کره‌ای است که به خصوص در فصل تابستان مورد توجه قرار می‌گیرد. این سوپ به دلیل مواد مغذی برای تحمل گرما و جبران مواد مغذی از دست رفته مناسب است. سمگیه تانگ دارای بافتی خامه‌ای و طعمی لذیذ است. در گذشته، برای تهیه این سوپ، داخل مرغ را با سه قاشق برنج چسبناک و یک قاشق پودر جنسینگ پر می‌کردند و پس از دوختن مرغ، آن را در آب جوش میپختند.  سمگیه تانگ به عنوان یک سوپ مغذی و خوشمزه، به خصوص در فصل گرمای تابستان طرفداران زیادی در کره جنوبی دارد و به عنوان یک غذای سنتی و ارزشمند از تاریخ و فرهنگ غنی این کشور به شمار می‌رود.

جاجانگمیون (Jajangmyeon)

جاجانگمیون یا نودل سیاه یکی از غذاهای محبوب کره‌ای است که به‌واسطه ترکیب منحصر به فرد نودل و سس لوبیای سیاه، طعمی خاص و دلپذیر دارد. این غذا به عنوان یک غذای مناسبتی و جشنی در فرهنگ کره‌ای جایگاه خاصی دارد و معمولا در مهمانی‌های خاصی مانند جشن‌های تولد و فارغ‌التحصیلی سرو می‌شود. از نظر فرهنگی، جاجانگمیون در روز ۱۴ آوریل (روز سیاه) نیز توسط مجردها به عنوان نمادی از تنهایی و عدم داشتن رابطه عاطفی خورده می‌شود.

برای تهیه جاجانگمیون، از نودل معمولی یا خاص برای این غذا استفاده می‌شود که به‌طور خاص برای سس لوبیای سیاه یا سس جاجانگ آماده می‌شود. این سس که از تخمیر دانه‌های سویا با نمک به دست می‌آید، دارای طعم تند و شیرینی است که به خوبی با نودل‌های طعم‌دار و سایر مواد ترکیب می‌شود. جاجانگمیون معمولا به همراه برنج سرخ‌کرده، املت و تخم‌مرغ، مرغ یا گوشت گاو استیکی، سالاد و سبزیجات مختلف سرو می‌شود، که این ترکیبات غذایی باعث می‌شود که طعم و مزه جاجانگمیون بسیار متنوع و شیرین باشد و این غذا در کره جنوبی به عنوان یکی از محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای خود شناخته می‌شود.

گالبیجیم (Galbijjim)

گالبیجیم یک غذای محبوب در فرهنگ کره‌ای است که اصطلاحاً به معنای پخته شده به بخار است. این غذا اصولاً با استفاده از دنده‌های کوتاه از گوشت گاو یا حتی گوشت خوک تهیه می‌شود، اما استفاده از دنده‌های گوشت خوک کمتر معمول است و بیشتر از دنده‌های گوشت گاو استفاده می‌شود. برای تهیه گالبیجیم، دنده‌های کوتاه گوشت گاو یا گوشت خوک در سس سویا، سیر خردشده، زنجبیل، پیاز سبز و روغن کنجد مزه‌دار و سپس پخته می‌شوند. این فرآیند باعث شده که گوشت‌ها آروم بپزند.

گالبیجیم معمولاً در مجالس و جشن‌های خاصی نظیر تولد، تعطیلات و مهمانی‌ها سرو می‌شود. این غذا به دلیل طعم منحصر به فرد و متفاوتی که دارد، یکی از پرطرفدارترین غذاهای کره‌ای و یک گزینه محبوب در فرهنگ غذایی کره جنوبی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید:جاهای دیدنی کره جنوبی

گودئونگو جوریم (Godeungeo Jorim)

گودئونگو جوریم یا ماهی خال‌خالی سرخ‌شده یکی از غذاهای محبوب در فرهنگ کره‌ای است که با استفاده از تربچه و فیله‌های ماهی تهیه می‌شود. این غذا به دلیل چاشنی و سس تند طعم خاصی دارد که حتی کسانی که عادت به ماهی ندارند، از آن لذت می‌برند. چاشنی تهیه شده شامل پودر فلفل قرمز، پیاز سبز خردشده و سیر خردشده است که به غذا طعم و مزه خاصی می‌دهد.

برای تهیه گودئونگو جوریم، ابتدا تربچه ورقه‌شده را در یک قابلمه قرار داده و فیله‌های ماهی را روی آن می‌چینند. سپس چاشنی مخلوط‌شده با پودر فلفل قرمز، پیاز سبز و سیر خردشده را روی ماهی می‌پاشند. غذا سپس به مدت 15 تا 20 دقیقه آب‌پز می‌شود تا تمام مواد به خوبی پخته شوند.

گودئونگو جوریم به دلیل طعم خوشمزه‌ای که دارد، به عنوان یکی از غذاهای محبوب و مورد علاقه در کره جنوبی شناخته می‌شود و اغلب در جشن‌ها، مراسم خاص و مهمانی‌ها به عنوان یک انتخاب مناسب برای سرو غذا سرو می‌شود.

غذای کره ای با برنج چیست؟

غذای کره ای با برنج چیست؟غذاهای کره‌ای با برنج از غذاهای محبوبی هستند که در فرهنگ غذایی این کشور جایگاه ویژه‌ای دارند. برخی از این غذاها مانند بیبیمباپ یک ترکیب متنوع از برنج، سبزیجات تازه یا خورشیدی، گوشت گاو یا مرغ، تخم‌مرغ و سس‌های مختلف است، به عنوان یک وعده غذایی کامل و مغذی شناخته می‌شود. این غذا علاوه بر طعم لذیذ ترکیبات مفیدی مانند پروتئین، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی دارد و برای سلامتی مفید است.

غذاهای دیگری همچون کیمچی بوکئومباپ که برنج سرخ‌شده همراه با کیمچی (خوراک کیمچی سرخ شده) است، یک طعم تند و متفاوت دارد. این غذا نه تنها به عنوان یک غذای اصلی بلکه به عنوان یک پیش‌غذا هم خورده می‌شود و معمولاً با مواد دیگری مانند تخم‌مرغ یا میوه درخور سرو می‌شود. از آنجایی که برنج در فرهنگ کره‌ای یک ماده غذایی اصلی است، تنوع و استفاده از آن در غذاها متنوع و گسترده است. غذاهایی مانند گیمباپ (رول برنج جلبک دریایی)، جاپچائه (رشته‌فرنگی سرخ‌شده) و دوکبوکی (کیک برنجی تند) نیز از غذاهای معروف برنجی هستند.

خوراکی‌های کره‌ای معروف کدام است؟

خوراکی‌های کره‌ای معروف کدام است؟غذاهای کره‌ای با ترکیبات مختلف و روش‌های پخت متفاوت خود، طعم بینظیری دارند. مثلاً چیپس کره‌عسلی ترکیبی منحصر به فرد از عسل و کره است. همچنین، رامیون به عنوان یک نوع نودل سرخ‌شده با انواع ادویه‌ها و مواد مختلف یکی از غذاهای سریع و آسان است.

جلبک دریایی بوداده که از جلبک‌های دریایی خشک‌شده تهیه می‌شود، به عنوان یک خوراکی سنتی و غنی از مواد مغذی شناخته می‌شود. حلقه‌های پیاز نیز که از پیاز سرخ‌شده و آرد نان آماده می‌شوند، به عنوان یک میان‌وعده محبوب و خوشمزه است و اغلب به عنوان پیش‌غذا یا همراه مواد دیگر سرو می‌شوند. این تنوع و غنای طعم غذاهای کره‌ای نه تنها در داخل کشور، بلکه در سراسر جهان، طرفداران خود را دارد و به یک نماد از فرهنگ و ذائقه کره‌ای تبدیل شده است.

غذاهای معروف کره ای کدام است؟

یکی از این غذاهای معروف کره جنوبی کیمچی است و به عنوان نمادی از غذاهای کره‌ای شناخته می‌شود. کیمچی از کلم چینی با استفاده از نمک و ادویه‌های مختلف تهیه می‌شود و اغلب به عنوان غذای اصلی یا در کنار وعده‌های غذایی استفاده می‌شود. این ترشی فراوان که در انواع و اقسام مختلفی تهیه می‌شود، از نظر غذایی بسیار مهم و حیاتی است و در بسیاری از غذاهای کره‌ای به عنوان یک طعم‌دهنده اصلی مصرف می شود.

غذای کره ای ساده و راحت چیست؟

غذاهای ساده و محبوب در فرهنگ غذایی کره‌ای شامل چندین دستور غذایی ساده هستند که با استفاده از ترکیبات اساسی و معمولاً در خانه تهیه می‌شوند. به عنوان مثال، سالاد جوانه لوبیای کره‌ای که با جوانه لوبیا، روغن کنجد، نمک و ادویه‌های کره‌ای تهیه می‌شود یک سالاد خوشمزه و پر از مواد مغذی است. همچنین، سالاد خیار کره‌ای که با خیار خرد شده، سس سویا، سرکه، روغن کنجد و شکر درست می‌شود، به عنوان یک پیش‌غذا سرد و خوشمزه در میان خانواده‌های کره‌ای محبوب است. همچنین، توفو ماندو که توفو با کیمچی (ترشی کره‌ای) سرو می‌شود، به عنوان یک پیش‌غذای سریع و خوشمزه شناخته می‌شود که با استفاده از کمترین ترکیبات ممکن تهیه می‌شود.

غذاهای کره ای خیابانی معروف کدام است؟غذاهای کره ای خیابانی معروف کدام است؟

غذاهای کره‌ای خیابانی به عنوان خوراک‌هایی سریع و آماده شناخته می‌شوند که معمولاً در انواع کافه‌ها، رستوران‌های سریع السیر یا از غذاهای خیابانی سرو می‌شوند. یکی از معروف‌ترین این خوراک‌ها سوسیس کره‌ای است که معمولاً از گوشت خوک یا گوشت گاو تهیه می‌شود، پس از سرخ کردن در نان سرو می‌شود و معمولاً با سس‌هایی مانند کچاپ، مایونز یا سس سویا تزیین می‌شود.

تمپورا به سبک کره‌ای نیز یک غذای خیابانی محبوب است که معمولاً از مواد مختلفی مانند میگو، ماهی یا سبزیجات تهیه می‌شود. این مواد ابتدا در آرد خاص آغشته شده سپس سرخ شده و با سس‌های ترشی و سویا سرو می‌شود. این غذا به عنوان یک خوراک گرم و خوشمزه برای خوراک خیابانی در شهرهای کره‌ای محسوب می‌شود.

این نوع غذاها به عنوان گزینه‌های سریع و ارزان قیمت اغلب در محیط‌هایی همچون نمایشگاه‌ها، جشن‌ها و خیابان شهرهای بزرگ کره جنوبی در دسترس هستند.

سخن پایانی

غذاهای کره‌ای به دلیل تنوع در عطر و طعم از جذابیت‌های فرهنگ غذایی این کشور هستند. خوردن غذاهای کره‌ای یک تجربه جذاب برای هر مسافری است تا با طعم‌های جالب غذاهای کره‌ آشنا شوند. برای لذت بیشتر از سفر به کره جنوبی تور کره جنوبی ماهبان گشت آسمان را رزرو کنید و با همراهی لیدر باتجربه ماهبان به رستورانهای این کشور بروید و غذاهای خوشمزه کره ای ها را تست کنید.

به دنبال تجربه‌ای متفاوت از سفر هستید؟

با تورهای طبیعت گردی خارجی 1403 ماهبان تور، سفری به دل ناشناخته‌ها را آغاز کنید!همین الان برای رزرو تور خود به وب سایت ماهبان تور مراجعه کنید 02188200205