امتیاز 5 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به بهترین زمان سفر به کانادا

کانادا به علت وسعت زیاد و شرایط آب و هوایی متنوع برای مسافران جذاب است. اما عموماً فصل تابستان بهترین زمان برای سفر به کانادا است. در این ماه‌ها، شما از طبیعت زیبا و فعالیت‌های آبی در اکثر مناطق کشور لذت ببرید. تابستان در کانادا به طور کلی دمای مطبوعی دارد و بیشترین فعالیت‌های گردشگری در این فصل انجام می‌شود. این فصل برای بازدید از پارک‌های ملی، کوهستان‌ها، دریاچه‌ها و شهرهای ساحلی ایده آل است.

همچنین، پاییز نیز یک زمان خوب برای سفر به کانادا است، زیرا در این فصل از دیدن درختان زرد و نارنجی زیبا لذت می برید و در فستیوال‌های محلی مانند فستیوال کدو تنبل، سیب و شراب شرکت کنید. اگرچه زمستان در برخی استان‌های کانادا بسیار سرد و برفی است، اما برای دوستداران ورزش‌های زمستانی مانند اسکی و سورف با برف، این فصل بی‌نظیر است.

به طور کلی، هر فصلی از سال در کانادا جذابیت های خاص خود را دارد و شما طبق هدفتان از سفر بهترین زمان را برای سفر خود به کانادا انتخاب کنید. اما اگر نمیدانید هر فصلی چه فستیوالی برگزار می شود و آب و هوای کانادا در هر فصلی چگونه است شما را دعوت می کنیم تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

منتظر چه چیزی هستید؟همین امروز با ما تماس بگیرید و از قیمت تورهای لوکس و ارزان کانادا در سال 1403 مطلع شوید. 02188200205 

بهترین فصل سفر به کانادا 

undefinedبهترین زمان سفر به کانادا به هدف شخصی شما از سفر بستگی است. اگر به ورزش‌های زمستانی مانند اسکی و اسنوبورد علاقه دارید، ماه‌های دسامبر تا مارس بهترین زمان برای سفر به مناطق کوهستانی مانند بریتیش کلمبیا و آلبرتا هستند. برای لذت بردن از طبیعت و فعالیت‌های خارج از منزل مانند پیاده‌روی و کمپینگ، ماه‌های ژوئن تا آگوست ایده‌آل هستند که آب و هوا گرم و روزها بلند هستند. پاییز (سپتامبر تا نوامبر) نیز زمان مناسبی برای بازدید است، زیرا برگ‌های پاییزی درختان منظره‌های زیبایی دارند و هوا هنوز معتدل است. بنابراین بهترین زمان سفر به کانادا به نوع فعالیت‌ها و مناطق مورد علاقه شما بستگی دارد.

بهار کانادا

undefinedفصل بهار در کانادا برای مسافران جذاب است. این فصل از 20 مارچ تا 20 ژوئن آب و هوا تدریجی گرم می‌شود. اگرچه اوایل بهار در کانادا ممکن است دمایی خنک و بارانی داشته باشد، اما هوا کم کم گرم‌تر می‌شود و این زمان مناسب برای فعالیت‌های خارج از منزل است. برای سفر به کانادا در این فصل همراه خود چتر و یک جفت چکمه مناسب داشته باشید زیرا شرایط آب و هوایی متغیر است. در ونکوور دما حدود 12 درجه سانتی‌گراد است، در حالی که در شهرهای دیگر مانند مونترآل، تورنتو و اتاوا، دما به زیر صفر درجه سانتی‌گراد میرسد. به همین دلیل، قبل از سفر به کانادا، شرایط آب و هوایی مقصد را بررسی کنید.

در ماه‌های مارس، آوریل و می کانادا دارای ۲ تا ۳ تعطیلات رسمی است. در ماه مارس، جشن سنت پاتریک جشن‌هایی با رنگ سبز شبدری در رستوران‌ها و کافه‌ها برگزار می‌شود. عید پاک نیز که در آوریل برگزار می‌شود و یکی دیگر از تعطیلات رسمی است. در ماه می جشن روز ویکتوریا به افتخار ملکه ویکتوریا آخرین دوشنبه قبل از ۲۵ ماه می برگزار میشود. روز ویکتوریا به عنوان آغاز فصل تابستان در کانادا شناخته می‌شود.

علاوه بر این تعطیلات، کانادا میزبان بسیاری از فستیوال‌ها و جشنواره‌های بزرگ است که جذابیت بسیاری برای گردشگران دارند. به عنوان مثال، جشنواره شکوفه‌های گیلاس، جشنواره فیلم کانادا در تورنتو، نمایشگاه مزرعه، جشنواره موسیقی، جشنواره شربت افرا و هفته موسیقی کانادا، فستیوال تولیپ کانادایی در اتاوا، فستیوال شکوفه‌های گیلاس در ونکوور و فستیوال شکوفه‌های سیب آناپلیس در نووااسکوشیا رویدادهایی هستند که در سراسر کشور برگزار می‌شوند.

تابستان کانادا

undefinedدر تابستان و ماه‌های جولای تا آگوست، کانادا پر طرفدار است و برای علاقمندان به فعالیت‌های متنوع و جشنواره‌های بزرگ، گزینه‌ بسیار مناسبی است. این فصل اوج گردشگری در کانادا است.

اگرچه تابستان دمای بالایی دارد و در برخی نقاط دما به بالای 30 درجه سانتی‌گراد میرسد، اما این شرایط برای بازدید از پارک‌های ملی و مناظر طبیعی مناسب است.  از طرفی، این فصل به دلیل گرمای هوا و شلوغی بیشتر در جاهای توریستی، ممکن است هزینه‌های سفر و اقامت نیز بالاتر برود، بنابراین برنامه‌ریزی دقیق و رزرو قبلی اقامتگاه و ورودی‌ها به صرفه‌ترین گزینه است.

در این ماه‌ها، شهرها و مقاصد گردشگری مختلف، از جمله تورنتو، مونترآل، ونکوور و کلگری، میزبان فستیوال‌های متنوعی هستند و جذابیت زیادی دارند. از معروف‌ترین فستیوال‌های تابستانی کانادا می‌توان به فستیوال موسیقی جاز مونترآل، نمایشگاه ملی اقیانوس آرام در ونکوور، کارناوال‌ها و جشنواره نور در ونکوور و دیگر فستیوال‌های هنری و فرهنگی اشاره کرد که هر ساله هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کنند.

فستیوال نور ونکوور (Vancouver Celebration of Light) یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین جشنواره‌های آتش‌بازی در جهان است. این فستیوال هر ساله در سه شب برگزار می‌شود. بیش از ۱.۴ میلیون بازدیدکننده از سراسر جهان به سواحل خلیج انگلیس جمع می‌شوند تا از آتش‌بازی و رویدادهای فرهنگی لذت ببرند.

در کنار فستیوال نور ونکوور، فستیوال آتش‌بازی L’International des Feux Loto-Québec نیز در شهر مونترال برگزار می‌شود و بزرگ‌ترین فستیوال آتش‌بازی در جهان است. این فستیوال هر ساله حدود ۳ میلیون تماشاگر را به خود جذب می‌کند و شامل نمایش‌های ۳۰ دقیقه‌ای آتش‌بازی به همراه موسیقی است.

پاییز در کانادا

undefinedدرختان در پاییز کانادا زرد و نارنجی است و هر ساله جذابیت زیادی برای گردشگران دارد. این فصل بهترین زمان برای لذت بردن از طبیعت خلوت‌تر کانادا است. هوا هنوز گرم است و آبشار نیاگارا برای بازدید بسیار جذاب است. دمای پاییز در کانادا معمولاً به تدریج کم می‌شود و بسته به منطقه میانگین دمایی حدوداً 16 درجه سانتی‌گراد در سپتامبر، 10 درجه در اکتبر و 4 درجه در نوامبر است. این دماها مناسب برای فعالیت‌های خارجی و پیاده‌روی در طبیعت هستند. از آنجا که فصل پاییز خلوت‌تر از تابستان است، شما از آرامش و زیبایی‌های طبیعی کانادا بهترین استفاده را ببرید.

کانادا در پاییز میزبان فستیوال‌ها و رویدادهای متعددی مانند فستیوال انگور و شراب در نیاگارا (سنت کاترین) و فستیوال بین‌المللی Celtics Colours در نوا اسکوشیا است. این فستیوال‌ها فرصتی عالی برای آشنایی با فرهنگ و هنر محلی کانادا هستند.

جشنواره پاییزه رنگ کلتیک در جزیره کیپ برتون در کانادا یکی از جذاب‌ترین جشنواره ها است. این جشنواره هر ساله در ماه اکتبر برگزار می‌شود. در این رویداد، علاوه بر دیدن پوشش گیاهی رنگارنگ و زیبا، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های خاص محلی برای بازدیدکنندگان جذاب است.

جشنواره رنگ کلتیک یکی از معروف‌ترین فستیوال‌های پاییزی در منطقه شمالی قاره آمریکا است و برای علاقمندان به افسانه‌ها و داستان‌های محلی نیز جذابیت دارد. اگر به دنبال یک تجربه فرهنگی و طبیعی خاص در پاییز هستید، جشنواره پاییزه رنگ یک مقصد بسیار مناسب برای سفر به کانادا است.

زمستان در کانادا

undefinedزمستان در کانادا به دلیل تنوع آب و هوایی کشور یکی از بهترین زمان‌ها برای تجربه فعالیت‌های زمستانی متنوع است. این فصل از 21 دسامبر شروع می‌شود و تا 19 مارس ادامه دارد، فرصتی عالی برای لذت بردن از ویژگی‌های منحصر به فرد زمستان کانادا است. در این مدت از فعالیت‌هایی مانند اسکی، اسکیت بر روی دریاچه‌های یخ زده و دیدن شفق قطبی لذت ببرید.

دمای زمستان در کانادا بستگی به منطقه دارد. شهرهای ساحلی دمایی حدود 4 درجه سانتی‌گراد دارند، در حالی که مناطق شمالی دما تا حدود 20- درجه سانتی‌گراد خواهد رسید. ونکوور با 4 درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین دما را دارد. شهرهای دیگری مانند مونترآل، تورنتو و اتاوا نیز در طول زمستان دمایی کمتر از صفر درجه سانتی‌گراد دارند و تا حدود 25- درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

آب و هوای زمستان در کانادا به طور کلی سرد است و این فصل بهترین زمان برای تجربه فستیوال‌های زمستانی و جشن‌های تعطیلاتی است. فستیوال زمستانی اتاوا یکی از مهم‌ترین رویدادهای این فصل است که شما را با فرهنگ و زندگی مردم محلی آشنا می‌کند. همچنین، این فصل فرصت خوبی برای تجدید دیدار با دوستان و خانواده در آغاز سال جدید است.

فستیوال وینترلود یکی از بزرگترین و مهم‌ترین رویدادهای گردشگری شهر اتاوا در کانادا است که هر ساله در اولین هفته فوریه برگزار می‌شود و صدها هزار بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند.  یکی از جذابیت‌های ویژه فستیوال وینترلود، پیست اسکی روی یخ کانال ریدو است که بزرگترین پیست اسکی روی یخ در جهان است.

بدترین زمان برای سفر به کانادا

برای سفر به تورنتو زمستان بدترین زمان از نظر آب و هوا محسوب می‌شود، زیرا در این فصل دما به شدت کم است و برف می بارد و برنامه‌ گردشگران را لغو میکند. از سوی دیگر، تابستان نیز بدترین زمان از نظر شلوغی و هزینه است؛ این فصل اوج توریست است و شهر پر از گردشگران و فعالیت‌های گوناگون است و درنتیجه هزینه‌ها افزایش می یابد. به علاوه هر دوی این فصل‌ها بسته به ترجیحات شخصی ممکن است جذاب باشند.

ارزان‌ترین زمان برای سفر به کانادا

undefinedماه‌های جولای و آگوست در تابستان، فصل اوج گردشگری است و هزینه‌ها معمولاً بیشتر از دیگر ماه‌ها است. اکثر اقامتگاه‌ها از قبل رزرو شده و به دلیل شلوغی، هزینه‌های اقامت و فعالیت‌ها افزایش می‌یابد. پیشنهاد ما سفر به کانادا در ماه‌های می-ژوئن یا سپتامبر-اکتبر است. در این ماه‌ها هوا معتدل است و شما از زیبایی‌های طبیعی کانادا لذت میبرید. در زمستان، سفر به کانادا تنها در صورتی منطقی است که برنامه‌ای مشخص مثل اسکی و سایر ورزش‌های زمستانی یا شرکت در فستیوال‌های مختلف داشته باشید.

 سخن پایانی

بهترین زمان برای سفر به کانادا به نظر و هدف شخصی شما از سفر بستگی دارد، اما در کل ماه‌های می-ژوئن و سپتامبر-اکتبر زمان‌هایی ایده‌آل برای سفر به کانادا است. در این ماه‌ها هوا مطبوع است و هزینه‌ها نسبت به فصل تابستان کمتر است. اگر اهل سفرهای زمستانی یا ورزش‌های زمستانی هستید، زمستان گزینه‌ای مناسب است به شرطی که برنامه‌ریزی مناسبی داشته باشید. برای سفر به کانادا انتخاب آژانس ماهبان گشت آسمان بهترین گزینه است زیرا لیدرهای ماهبان شما را با معروفترین جاذبه‌های گردشگری کانادا آشنا میکند.

به دنبال تجربه‌ای متفاوت از سفر هستید؟

با تورهای طبیعت گردی خارجی 1403 ماهبان تور، سفری به دل ناشناخته‌ها را آغاز کنید!همین الان برای رزرو تور خود به وب سایت ماهبان تور مراجعه کنید 02188200205

الان کانادا چه فصلی است؟

کانادا در نیمکره شمالی قرار دارد.فصول در نیمکره شمالی به این شکل هستند: بهار، تابستان، پاییز و زمستان.بنابراین زمانی که در ایران پاییز است، در کانادا نیز پاییز است.