امتیاز 5 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به راهنمای سفر به ایسلند

ایسلند بکرترین مناطق گردشگری در جهان را دارد. هر ساله تعداد زیادی گردشگر از سراسر جهان به این کشور زیبای اروپایی سفر می‌کنند. ایسلند عضو اتحادیه شینگن است و در دهه ۱۹۹۰ به یکی از مرفه‌ترین کشورهای جهان معرفی شده است. اما پیش از سفر به هر مقصدی، داشتن اطلاعات کافی درباره جاذبه‌های آن، همچنین آشنایی با رستوران‌ها، هتل‌ها و امکانات موجود، از نیازهای اساسی مسافران است. برای آشنایی بیشتر با ایسلند تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ایسلند کجاست؟

ایسلند کشوری است که در قاره‌ی اروپا واقع شده است. گردشگران زیادی برای سفر این کشور را انتخاب می‌کنند. کشوری که میراث وایکینگ‌ها است و مردم آن هنوز هم به داشتن ریشه‌ی مشترک با وایکینگ‌ها افتخار می‌کنند.

جمهوری ایسلند شمالی‌ترین کشور اروپا و کشوری جزیره‌ای است که در شمال اقیانوس اطلس واقع شده است. پایتخت و بزرگ‌ترین شهر آن ریکیاویک و جمعیت این کشور ۳۲۰ هزار نفر است. واحد پول این کشور کرونای ایسلند نام دارد و زبان رسمی آن زبان ایسلندی است. این کشور در تاریخ ۱ دسامبر ۱۹۱۸ از دانمارک مستقل شده است.

با راهنمای سفر به ایسلند، برنامه‌ریزی سفر خود را به راحتی انجام دهید.

موقعیت جغرافیایی و آب و هوای کشور ایسلند

موقعیت جغرافیایی و آب و هوای کشور ایسلندایسلند شمالی‌ترین نقطه اروپا و در اقیانوس اطلس واقع شده است. هوای این کشور بسیار سرد و یخی است. اما هوای گرم در جنوب ایسلند، موجب شده دما بالا رفته و این کشور یخبندان در زمستان نخواهد داشت. مساحت این کشور حدود ۱۰۲ کیلومتر مربع است و طبق آمار سرشماری انجام شده در سال ۲۰۱۸، حدود ۳۵۰ هزار نفر در آن سکونت دارند.

هزینه اقامت در کشور ایسلند

اقامت در کشور ایسلند بدون شک یک تجربه فوق‌العاده است، زیرا امکانات اقامتی گسترده‌ای از هتل‌ها و هاستل‌ها تا کمپینگ و سرویس‌های کوچینگ سرفینگ در این کشور وجود دارد. هتل‌های با کیفیت و خدمات مناسب به قیمت منصفانه ارائه می‌شوند و همچنین هاستل‌ها نیز گزینه‌هایی اقتصادی و با کیفیتی هستند.

در صورت تمایل به اقامت در هتل‌ها، هاستل‌ها یا ارائه خدمات سرفینگ، با آژانس مسافرتی ماهبان تور تماس بگیرید و تور خود را رزرو کنید. این آژانس مشاورانی دارد که به شما در انتخاب بهترین گزینه برای اقامت در ایسلند کمک می‌کنند. همچنین، امکان مشورت با مشاوران آنها قبل از رزرو وجود دارد تا انتخاب شما با نیازها و ترجیحات شما همخوانی داشته باشد.

همین امروز با ما تماس بگیرید و از تورهای ایسلند با بهترین قیمت مطلع شوید! 02188200205 

جاذبه های گردشگری در کشور ایسلند

جاذبه های گردشگری در کشور ایسلنددر کشور ایسلند، جاذبه‌های گردشگری بسیاری وجود دارد. برخی از معروف ‌ترین جاذبه ها موارد زیر است:

دریاچه آبی گرینداویک (Grindavík): این دریاچه ۴۰ دقیقه تا ریکیاویک فاصله دارد و از محبوب‌ترین مقصدهای گردشگری است. این دریاچه به چشمه‌های آب گرم شبیه است و محلی مناسب برای آب ‌درمانی و استراحت است.

پرلان ریکیاویک (Perlan): این ساختمان معروف در ریکیاویک قرار دارد. در دهه‌ های گذشته، پرلان به عنوان مخزن آب شناخته می‌شد، اما امروزه نمایشگاه‌ها و تلسکوپ‌هایی برای تماشای چشم انداز شهر و اطراف آن در این منطقه وجود دارد.

کلیسای هالگریمسکرکیا ریکیاویک (Hallgrímskirkja): این کلیسا یکی از بزرگ‌ترین کلیساهای ایسلند و به عنوان نماد شهر ریکیاویک شناخته می‌شود. طراحی مدرن و ارتفاع ۷۵ متری، این مکان را به یک جاذبه گردشگری برجسته تبدیل کرده است.کلیسای هالگریمسکرکیا ریکیاویک

موزه ساگا ریکیاویک (Saga Museum): این موزه برای علاقه‌مندان به تاریخ و فرهنگ وایکینگ‌ها و نورس‌ها توصیه می‌شود. در این موزه، مجسمه‌ها و نمایشگاه‌هایی از زندگی و تاریخ مردمان ایسلند در قرن‌های ۹ و ۱۰ میلادی به نمایش گذاشته می‌شود.

مجسمه خورشید مسافر (The Sun Voyager): این مجسمه در ساحل اقیانوس اطلس به عنوان یکی از نمادهای شهر ریکیاویک شناخته می‌شود. این مجسمه به مناسبت دویستمین سالگرد شهر ساخته شده است و نمایانگر اعتقاد اولیه ساکنان ایسلند به خورشید است.

لاندمنالاوگارلاندمنالاوگار (Landmannalaugar): این پارک ملی در جنوب ایسلند واقع شده و یکی از محبوب ‌ترین مقصدهای گردشگری این کشور است. این منطقه شامل کوه‌های ریولیتی چند رنگ، آتشفشان‌ها و میدان‌های گدازه‌ای گسترده است و برای پیاده‌روی و اسب‌سواری بسیار محبوب است.

شفق قطبی آرورا بوریلیس (Aurora Borealis): چراغ‌های شمالی یا آرورا بوریلیس یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر ایسلند است. این پدیده زیبا نتیجه‌ای از تعامل ذرات باریده از خورشید با جو زمین است و شب های زیبایی دارد.

با ما سفری فراموش‌نشدنی به ایسلند را با قیمتی مناسب تجربه کنید! 02188200205 

نکات مهم در سفر به ایسلندی

بایدها و نبایدهای مربوط به سفر به ایسلند:

  • بایدها:

حتما آب همراه داشته باشید، زیرا آب در ایسلند بسیار تمیز و از منابع طبیعی بدست می آید.

قبل از سفارش غذا، دستور غذایی را به انگلیسی سرچ کنید تا مطمئن شوید که سفارش غذا مورد پسندتان هست.

همراه خود غذای خانگی یا اسنک‌هایی داشته باشید، زیرا هزینه‌های غذایی در ایسلند بسیار بالا است.

برای سفرهایتان از اتوبوس استفاده کنید، زیرا قیمت‌های اتوبوس نسبت به تاکسی ارزانتر است و همچنین مناسب‌ترین گزینه برای حرکت در شهرها و مکان‌های دیدنی است.

در هر فصلی که تصمیم به سفر به ایسلند گرفتید، حتما لباس‌های گرم و ضدآب را همراه داشته باشید، زیرا آب و هوای این کشور نسبتا سرد است.

اگر امکانات لازم را دارید، کمپ کردن را تجربه کنید، زیرا این کشور پر از مناطق طبیعی و بکر است و برای کمپ کردن بسیار مناسب است.نکات مهم در سفر به ایسلندی

  •  نبایدها:

هرگز آب را از منابع طبیعی مانند چشمه‌ها یا رودخانه‌ها بدون تصفیه مصرف نکنید، زیرا ممکن است باکتری‌ها یا آلودگی دیگری داشته باشد.

از خریدن غذاها یا محصولات به جایی که قیمت آنها بسیار پایین‌تر از معمول است، پرهیز کنید، زیرا نشانه‌ کیفیت پایین یا ناامن بودن محصولات است.

در طول سفر از محل‌هایی دور که حیوانات وحشی مانند گرازها یا پرندگان در آن زندگی می کنند، دوری کنید تا از هرگونه حملات و حوادثی جلوگیری شود.

فصول مناسب سفر به ایسلند

بهترین زمان برای بازدید از ایسلند، تابستان است. اگر علاقه ‌مند به پیاده‌ روی هستید، ماه‌های جولای و اوت بهترین انتخاب هستند. برای یافتن بهترین زمان برای دیدار از ایسلند، از راهنمایی ‌های آژانس‌های مسافرتی و تور ایسلند استفاده کنید. ماه‌های فوریه، مارس، سپتامبر و اکتبر معمولا برای تماشای نورهای شفق شمالی بهترین زمان هستند.

موقعیت ایسلند نسبت به اقیانوس شمالی باعث تغییرات ناگهانی در آب و هوا می‌شود. برای تماشای نهنگ‌ها و دیدن نورهای شفق، ماه‌های می و سپتامبر بهترین زمان برای بازدید از ایسلند هستند. در ماه‌های آگوست و ژوئن، هوا نسبتا گرم است و فستیوال‌های تابستانی برگزار می‌شود. به دلیل خشک بودن هوا، این فصل مناسب برای پیاده ‌روی است. در اوایل سپتامبر، در ایسلند برف می بارد و تا ماه می ادامه دارد و هوای ایسلند در این روزها پاییزی است.

بسیاری از لیدرهای تور ایسلند معتقدند زمستان بهترین زمان برای سفر به ایسلند است. مناظر کوه‌های آتشفشانی با پوشش برف یا یک آبشار یخی در زمستان، منظره‌های بسیار خاصی دارد. گردشگران کمتری در زمستان به این کشور سفر میکندد، بنابراین جاذبه‌های دیدنی گردشگری شلوغ نیستند.آشنایی با ویزای ایسلند

آشنایی با ویزای ایسلند

ویزای ایسلند در دو نوع کوتاه مدت غیر خانوادگی و دیدار از اقوام صادر می شود. ویزای کوتاه مدت غیر خانوادگی برای تردد در این کشور به مدت 90 روز صادر می‌شود و برای اهداف مختلفی مانند شرکت در نمایشگاه‌های تجاری یا بازدید از این کشور درخواست می‌شود. برای دریافت این نوع ویزا به همراه ارائه مدارک مورد نیاز، داشتن دعوتنامه هم در پذیرش این ویزا اهمیت زیادی دارد. در مورد ویزای دیدار از اقوام ایسلند نیز دعوتنامه اهمیت زیادی دارد و مدت زمان اعتبار ویزا بر اساس زمان مشخص شده در دعوتنامه تعیین می‌شود. در هر دو نوع ویزا، اقامت بیش از حد مشخص شده در ویزا مجاز نیست و رعایت قوانین مربوطه ضروری و لازم است.

همین امروز با ماهبان تور تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید! 02188200205 

سخن پایانی

سفر به ایسلند تجربه‌ای منحصر به فرد و جذاب است و هر ساله گردشگرانی از سراسر جهان را به خود جلب می‌کند. این کشور با مناظر طبیعی خیره‌کننده، فرهنگ متنوع و طبیعت بکر، برای کسانی که به دنبال تجربیات جدید و جذاب هستند، مقصدی ایده‌آل است.