امتیاز 5 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به جاهای دیدنی سریلانکا

سفر به سریلانکا برای هر توریستی که عاشق طبیعت بکر و ساحل‌های زیبا است بسیار جذاب و به یادماندنی است. این کشور کوچک پر از جاذبه‌های گردشگری و طبیعت بکر است. در این مقاله از ماهبان تور جاذبه های دیدنی و جذاب سریلانکا را معرفی میکنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید تا با جاهای دیدنی سریلانکا آشنا شوید.

همین امروز با ماهبان تور تماس بگیرید و اجازه دهید تا برنامه ریزی سفر رویایی شما به سریلانکا را آغاز کنیم!

موقعیت جغرافیایی سریلانکا

موقعیت جغرافیایی سریلانکاسریلانکا در جنوب شرقی هند است. سریلانکا در طول تاریخ تحت حکومت‌های مختلفی از جمله هلند، پرتغال و انگلیس بوده و در سال ۱۹۴۸ به استقلال رسیده است. حکومت این کشور به صورت جمهوری دموکراتیک سوسیالیستی است و رئیس‌جمهور هر شش سال یکبار توسط مردم انتخاب می‌شود و قدرت اجرایی دارد.

موفقیت سریلانکا در صنعت گردشگری به دلیل طبیعت فوق‌العاده آن، پارک‌های ملی با تنوع گیاهی و جانوری و تمدن سه هزار ساله است. هر سال بیش از ۶۰۰ هزار گردشگر از نقاط مختلف جهان سریلانکا را برای تفریح انتخاب می‌کنند. علاوه بر گردشگری، تولید منسوجات و کشاورزی چای نیز از دیگر منابع اقتصادی در سریلانکا است.

یکی از مهم‌ترین کشف‌های باستانی در سریلانکا مربوط به ۳۴ هزار سال پیش است. در سال ۵۴۳ قبل از میلاد، سینهالی‌ها، گروهی از قوم آریایی هند، به رهبری شاهزاده ویجایه از هند به سریلانکا مهاجرت کرده و پس از شکست دادن محلیان محلی، حکومت جدیدی در شمال این جزیره برپا کردند.

جاهای دیدنی سریلانکا

سریلانکا یکی از جذاب‌ترین مقاصد گردشگری جهان است و برای علاقمندان به طبیعت بینظیر است. این کشور جزیره‌ای کوچک است و موج سواری و پیاده‌روی در این جزیره طرفداران زیادی دارد. سریلانکا چندین مکان مذهبی بسیار معروف و جاذبه‌های تاریخی شگفت انگیز دارد. در ادامه دیدنی های سریلانکا را معرفی میکنیم.

شهر کندی          

undefinedشهر کندی با تاریخی هزاران ساله یکی از شهرهای فرهنگی و تاریخی مهم در جزیره سریلانکا است. این شهر در استان مرکزی واقع شده و پایتخت تاریخی سریلانکا است. جمعیت این شهر حدود 125 هزار نفر است و یکی از پنج شهر بزرگ سریلانکا است. کندی به دلیل آب و هوای خنک و معتدل خود، یک شهر تفریحی محبوب در تابستان است.

شهر کندی به لطف معماری تاریخی، معابد قدیمی و جاذبه‌های فرهنگی غنی جذابیت زیادی دارد. معبد دنتالا با بوداهای بزرگ، کهن‌ترین معبد بودا در سریلانکا و معبد راجا از جاذبه های این شهر است. همچنین کندی میزبان جشنواره‌های مذهبی و فرهنگی مهمی مانند اسالا است. در کنار این جاذبه‌های تاریخی، طبیعت بکر و مناظر خیره‌کننده اطراف شهر کندی نیز از دیگر جاذبه های این کشور است.

برگزاری آسالا که تاریخ ۴۰۰ سال دارد از جاذبه‌های مذهبی این شهر است. برخی از معابد باستانی و جوانمردانه در این شهر شامل معبد گادالادنیا، معبد دندان سری و معبد امبکه است. معبد دندان سری یا معبد دالادا مالی گاوا شهرت بیشتری دارد. دریاچه کندی یک دریاچه مصنوعی است که در سال ۱۸۰۷ به دستور پادشاه سینهالی در شهر کندی ساخته شد و در نزدیکی معبد دندان سری قرار دارد.

باغ گیاه‌شناسی شهر کندی نیز یکی از جاذبه‌های زیبای این شهر است که خارج از شهر واقع شده و به دلیل تنوع گونه‌های گیاهی خود سالانه میزبان دو میلیون گردشگر است. این باغ دارای تنوع بسیار زیادی از گیاهان است. مجسمه بودا با نام بهیراووکاندا ویهارا (Bahiravokanda Vihara) و ارتفاع ۲۷ متر یکی از جاذبه‌های چشمگیر شهر کندی است. این مجسمه در بالای تپه‌ای قرار دارد.

قلعه سیگیریا       

سیگیریا یا همان قلعه سنگی یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر سریلانکا است. این قلعه بر روی یک صخره بلند با ارتفاع تقریبی ۲۰۰ متر قرار دارد. ساخت قلعه سیگیریا در دوران پادشاهی کاسپایا در سال ۴۷۷ میلادی آغاز شده است و یک مکان دفاعی و رویایی برای قدرتمندترین فرمانروایان آن زمان است. سیگیریا یکی از مقصدهای پرطرفدار گردشگری در سریلانکا است و علاقه‌مندان به تاریخ، معماری باستانی و مناظر طبیعی را جذب می‌کند.

نورا الیاالا          

undefinedنووارا الیا با ویژگی‌های طبیعی خیره‌کننده‌اش، یکی از جاذبه‌های برجسته در استان مرکزی سریلانکا است. این شهر با موقعیتی در ارتفاع ۱۸۶۸ متری پایتخت اداری منطقه نووارا الیا است. این منطقه مهم‌ترین مرکز تولید چای در سریلانکا است و با بلندترین کوه سریلانکا، پیدوروتالاگالا همسایه است. نووارا الیا به دلیل آب و هوای معتدل و خنک مشهور است. اقتصاد این شهر بر پایه چای، سبزیجات متناسب با آب و هوای خنک و گردشگری است. ماه آوریل، با جشن سال نو سینهالی و تامیلی، شهر را زنده می‌کند. در این ماه یافتن اقامتگاه چالش بزرگی است زیرا مردم سریلانکا در این زمان از سال تعطیلات خود را در این منطقه می‌گذرانند.

سفر به سریلانکا را از دست ندهید! همین الان لیست قیمت تورها را مشاهده کنید و سفری رویایی را برای خود رقم بزنید. 02188200205

شهر هیکادوا

هیکادوا یک شهر ساحلی زیبا در جنوب سریلانکا است و به دلیل سواحل زیبا و آب و هوای دلپذیرش، یکی از محبوب‌ترین مکانهای گردشگری در این کشور است. این شهر در فاصله ۱۷ کیلومتری شمال غربی شهر گاله و حدود ۹۸ کیلومتری جنوب کلمبو قرار دارد و هدف گردشگرانی است که به دنبال تفریحات آبی و استراحت در سواحل هستند.

در هیکادوا گردشگران از فعالیت‌های آبی مختلفی مانند شنا، مهمانی بر روی آب، سواری بر اسکی بر روی آب و همچنین غواصی در آب‌های زلال و پر از مرجان‌های زیبا لذت میبرند. علاوه بر آن، فروشگاه‌های محلی در سواحل این شهر انواع جواهرات، عتیقه‌جات و سوغاتی‌های مختلفی را به فروش می‌رسانند. هیکادوا یک زیستگاه طبیعی غنی و میزبان انواع پرندگان، ماهیان و جانوران متنوعی است.

برای دسترسی به هیکادوا از شهر گاله، از قطارها یا اتوبوس‌های بین شهری استفاده میشود.

جاذبه‌های دیدنی در هیکادوا شامل معبد پوشپاراما است، قلعه گاله یک قلعه تاریخی و فرهنگی با دیوارهای قدیمی و خیابان‌های خاص است، پارک ملی اوداوالاو خانه پستانداران و الفانت‌ها است و موزه سونامی به یاد زلزله و سونامی سال 2004 برگزار شده است و مجسمه بزرگ بودا نماد آرامش و زیبایی معماری بودایی است.

جشنواره یا رویداد و فستیوال در سریلانکا

undefinedسریلانکا جزیره‌ای با فرهنگ‌ها و ادیان متنوع یک مقصد جذاب برای جشنواره‌های پرجنب‌وجوش است. این کشور با داشتن کمتر از ۲۵ تعطیلات رسمی، جشنواره‌های زیادی هر ساله در این کشور برگزار می‌شوند. فستیوال Vel در کلمبو برگزار میشود. در این فستیوال صدها نفر با لباس سفید و صورت‌هایی آغشته که به خاکستر مقدس در مراسمی پرجنب‌وجوش شرکت می‌کنند. فستیوال Vel در ماه‌های جولای یا آگوست برگزار می‌شود و یکی از دیدنی‌ترین رویدادهای سریلانکا است.

یکی دیگر از جشنواره‌های بزرگ سریلانکا، فستیوال Nallur است و به مدت ۲۵ روز در شهر جانفا برگزار می‌شود. در این فستیوال مردان با لباس‌های سارونگ سفید و زنان با زیباترین لباسهای خود شرکت می‌کنند. این فستیوال با رژه‌ها، ارابه‌ها و مراسمی شامل زدن سیخ‌های آهنی به بدن برگزار می‌شود و زمان برگزاری آن از آگوست تا سپتامبر است.

جشنواره سال نو Sinhala and Tamil یکی از جشنواره‌های مهم سریلانکا است و به ‌مناسبت شروع سال قمری در آوریل برگزار می‌شود. در این رویداد، مردم با تمیزکردن خانه‌ها، پخت شیرینی‌ برای سال جدید آماده میشوند. این جشنواره با تنوع رنگی لباس و جشن‌های خانوادگی، جذابیت زیادی دارد و در سراسر سریلانکا برگزار می‌شود.

فستیوال Vesak Poya یکی از مهم‌ترین فستیوال‌های مذهبی و فرهنگی سریلانکا است که به مناسبت تولد بودا و روشنایی و عبور او به نیروانا برگزار می‌شود. این فستیوال با تزئین چراغ‌ها و فانوس‌های رنگی در تمام سراسر کلمبو و سایر نقاط سریلانکا جشن گرفته می‌شود.

فستیوال Maha Shivarathri به مناسبت ازدواج شیوا با پارواتی در سریلانکا برگزار می‌شود. این فستیوال بیشترین جاذبه برای شیواپرستان دارد زمان برگزاری آن در ماه مارس است.

سخن پایانی

سریلانکا، جزیره‌ای بهشتی در اقیانوس هند، با گنجینه‌ای از جاذبه‌های گردشگری متنوع، هر ساله گردشگران زیادی را به سوی خود می‌کشاند. از سواحل بکر و پارک‌های ملی سرسبز گرفته تا معابد باستانی و شهرهای تاریخی، سریلانکا برای هر سلیقه‌ای چیزی برای ارائه دارد. اگر به دنبال سفری ماجراجویانه یا آرامش‌بخش هستید، تور سریلانکا بهترین گزینه برای شماست. با بازدید از بهترین جاهای دیدنی سریلانکا، سفری فراموش‌نشدنی را تجربه خواهید کرد.

ماهبان تور یکی از معروف‌ترین آژانس‌های گردشگری در ایران است و تورهای متنوعی را برگزار میکند. اگر تمایل دارید به یک سفر هیجان‌انگیز به سریلانکا برویدو از مکان های دیدنی سریلانکا بازدید نمایید، با ماهبان تور همراه شوید و از زیبایی‌ها و جاذبه های این کشور لذت ببرید.

به دنبال تجربه‌ای متفاوت از سفر هستید؟

با تورهای طبیعت گردی خارجی 1403 ماهبان تور، سفری به دل ناشناخته‌ها را آغاز کنید!همین الان برای رزرو تور خود به وب سایت ماهبان تور مراجعه کنید 02188200205