امتیاز 5 از 5 | از بین 1 امتیاز دهنده به جاهای دیدنی استرالیا

استرالیا شبیه جزیره بزرگ در وسط آب‌های اقیانوس آرام است. در استرالیا سواحل طبیعی و زیبا، مناظر متنوع و جنگل‌های سرسبز است. استرالیا یک سرزمین زیبا و یکی از محبوب‌ترین کشورهای جهان است. در استرالیا آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری فراوانی وجود دارد. در این مقاله همراه ما باشید تا با جاهای دیدنی استرالیا آشنا شوید.

همین امروز برای سفر به استرالیا برنامه ریزی کنید و خاطرات فراموش نشدنی را برای خود رقم بزنید! 02188200205

موقعیت جغرافیایی استرالیا

موقعیت جغرافیایی استرالیاکانبرا پایتخت کشور استرالیا در نیمکره جنوبی است. استرالیا از سواحل شرقی با اقیانوس آرام و از سواحل جنوبی با اقیانوس منجمد جنوبی همسایه است. این کشور با مساحتی بالغ بر ۷.۶۰۰.۰۰۰ کیلومتر مربع به عنوان ششمین کشور بزرگ جهان شناخته می‌شود. این کشور چهار برابر بزرگتر از ایران است و جمعیتی حدود ۲۵ میلیون نفر دارد. یک سوم از جمعیت در ایالت نیو ساوت ولز و یک چهارم دیگر در ایالت ویکتوریا ساکن هستند.

در استرالیا دین واحدی وجود ندارد. بر اساس آمار حدود ۵۵ درصد از مردم مسیحی هستند و تقریبا ۳۰ درصد دیگر بدون دین مشخص هستند. انگلیسی زبان رایج است. نظام حکومتی استرالیا پادشاهی مشروطه است و مسئولیت این کشور به عهده ملکه الیزابت دوم است.

جاذبه‌های گردشگری و طبیعی استرالیا

جاذبه‌های گردشگری، جنگل‌ها، کوهستان‌ها و دریاچه‌های طبیعی تا قلعه‌ها، موزه‌ها و آثار باستانی نقش بسیار مهمی در جذب گردشگران دارد. این جاذبه‌ها گردشگران را با زیبایی‌های طبیعی و فرهنگی آشنا کرده و اقتصاد منطقه را نیز تقویت می‌کنند. با افزایش توجه به این مناطق، زیرساخت‌های گردشگری مانند هتل‌ها، رستوران‌ها و خدمات نیز بهبود یافته و در توسعه اقتصادی و ایجاد فرصت‌های شغلی مستقیم و غیرمستقیم در استرالیا نقش مهمی دارد. همچنین، حفظ و نگهداری این جاذبه‌ها اهمیت بالایی دارد؛ زیرا حفظ ارزش‌های فرهنگی و تاریخی، مدیریت پایدار منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست از ضروریات حیاتی در جهت پایداری و توسعه این کشور است. در ادامه بهترین و مهمترین جاذبه های استرالیا را برایتان معرفی میکنیم.

باغ گیاه شناسی سلطنتی استرالیا       

باغ گیاه شناسی سلطنتی استرالیا       باغ گیاه‌شناسی سلطنتی در ملبورن، استرالیا، هر سال بیش از ۱.۸ میلیون بازدیدکننده را جذب می‌کند. این باغ با مساحت بیش از ۳۸ هکتار، محلی ایده‌آل برای تفریح است و بیش از ۵۰ هزار گیاه از ۸۵۰۰ گونه مختلف در این باغ وجود دارد. این باغ یک گنجینه گیاه‌شناسی است.

ساحل بوندی سیدنی استرالیا

مسیر پیاده‌روی ساحلی از بوندای به کوگی در شرق سیدنی یک تجربه فوق‌العاده برای علاقمندان به طبیعت و فعالیت‌های خارج از منزل است. این مسیر زیبا شامل چشم‌اندازهای دیدنی، سواحل طبیعی، پارک‌ها، صخره‌ها، خلیج‌ها و استخرهای جذاب است. در سواحل و پارک‌های اطراف این مسیر، امکانات متنوعی از جمله مکان‌های استراحت، فعالیت‌های شنا، رستوران‌ها و کافه‌ها و هتل‌های مختلف وجود دارد.

همچنین در کلیه سواحل این منطقه، امکاناتی مانند پیک‌نیک، باربیکیو، زمین‌بازی، دکه‌ها، سرویس بهداشتی و امکاناتی برای تعویض لباس وجود دارد. مسیر پیاده‌روی در این محل، با شیب‌های متوسط و پلکان‌هایی برای استراحت موقت طراحی شده است.

ماهبان تور  به عنوان یک آژانس مسافرتی معتبر، متعهد به ارائه بهترین خدمات به شما هستیم. برای رزرو تور استرالیا 1403 خود و یا کسب اطلاعات بیشتر، با ما تماس بگیرید! 02188200205

برج سیدنی استرالیا           

برج سیدنی استرالیا           برج سیدنی بلندترین سازه شهر و یکی از نمادهای استرالیا در منطقه تجاری مرکزی سیدنی واقع شده است. این ساختمان بالغ بر ۲۷۹ متر ارتفاع داشته و توسط معمار استرالیایی به نام دونالد کرون (Donald Crone) طراحی شده است. در سال ۲۰۰۹، برای نوسازی‌ در قسمت‌های پایین ساختمان، برج سیدنی برای چند روز بسته شد.

پارک ملی خلیج کامای بتونی سیدنی استرالیا    

پارک ملی کامای بتونی در 15 کیلومتری جنوب بندر سیدنی است. این منطقه نقش بسیار مهمی در تاریخ این کشور ایفا کرده است؛ اولین مهاجران اروپایی در سال ۱۷۸۸ وارد این نواحی شدند و در سال ۱۷۷۰ کاپیتان کوک در این منطقه لنگر انداخت.

در این پارک ملی، بنایی تاریخی نیز در محل فرود کاپیتان کوک در سمت جنوب احداث شده است. منطقه لاپروس نیز در طرف دیگر از پارک قرار دارد، جایی است که فرانسوی‌ها آن را کشف کردند. منطقه آبی-سبز این پارک باعث شده که این محب محل ایده‌آلی برای شنا و فعالیت‌های دریایی باشد.

باغ وحش ملبورن استرالیا  

باغ وحش ملبورن استرالیا  باغ وحش ملبورن یکی از جاذبه‌های گردشگری برجسته استرالیا است. در این باغ وحش، ببرها را در حال پرسه زدن و میمون‌ها را در حال پرش از درختان هستند. اورانگوتان‌ها و بوته‌زارهای استرالیایی میزبان کانگوروها، کوالاها و وامبت‌ها هستند. این باغ برای توریستها بسیار جذاب است.

زمین کریکت ملبورن استرالیا

ورزشگاه کریکت ملبورن یک ورزشگاه مشهور و معروف در ایالت ویکتوریا است و برای مسابقات کریکت و فوتبال استفاده می‌شود. این ورزشگاه که در سال ۱۸۵۳ تأسیس شده و ۱۰۰٬۰۲۴ نفر ظرفیت دارد. کریکت ملبورن میزبان بازی‌های المپیک تابستانی ۱۹۵۶ و ۲۰۰۰ بوده است و به همین دلیل یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین استادیوم‌های استرالیا و جهان است.

چشمه های آلیس سیدنی استرالیا        

باغ وحش ملبورن استرالیا  چشمه‌های آلیس، منطقه‌ای پهناور در استرالیا است و در دامنه‌های کوه مک دونل واقع شده است. این منطقه دارای توده‌های آبی طبیعی و فراوانی از چشمه‌های زیبا است و این منطقه یک مقصد تماشایی برای بازدیدکنندگان از سراسر جهان است.

دیواره بزرگ مرجانی سیدنی استرالیا

دیواره بزرگ مرجانی یا سد بزرگ مرجانی مجموعه‌ای فراوان از آبسنگ‌های مرجانی است و در دریای مرجان در خاور استرالیا و در اقیانوس آرام واقع شده‌اند. این منطقه بزرگ‌ترین مجموعه صخره‌های مرجانی در جهان است. دیواره بزرگ مرجانی یکی از عجایب طبیعی جهان و از نظر بیولوژیکی و زیست‌شناسی، یکی از بخش‌های جالب اکوسیستم‌های زنده روی کره زمین است.

بیشتر بخوانید: راهنمای سفر به استرالیا

پارک ملی بندرگاهی سیدنی استرالیا  

پارک ملی بندرگاهی سیدنی استرالیا  پارک ملی بندرگاه سیدنی یکی از پارک‌های ملی محبوب در نزدیکی شهر سیدنی است که به دلیل موقعیت مکانی خود در نزدیکی شهر، جذابیت زیادی دارد. این پارک برای علاقمندان به پیاده‌روی در مسیرهای ساحلی زیبا ایده آل است، زیرا مسیرهای پیاده‌روی آن به طور خاص بسیار زیبا و منحصر به فرد هستند. با پیمودن این مسیرها از طبیعت و چشم‌اندازهای خیره‌کننده این منطقه لذت ببرید.

منطقه داروین سیدنی استرالیا           

شهر داروین پایتخت و مرکز قلمرو شمالی استرالیا و بزرگترین شهر این منطقه است. داروین پرجمعیت‌ترین شهر در قلمرو شمالی استرالیا است. جمعیت این شهر از ۸۹۹۰۵ نفر در سال ۲۰۰۶ به ۱۴۴۰۳۶ نفر در سال ۲۰۲۳ افزایش یافته است و نشان از رشد قابل توجه جمعیت در این منطقه است.

باغ گیاه‌شناسی ملبورن استرالیا

باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ویکتوریا در استرالیا با جذابیت‌های فراوان، سالانه بیش از یک میلیون و هشتصد هزار بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند و یک مقصد اصلی برای تفریح و لذت از طبیعت است. این باغ گیاه‌شناسی با مساحتی بیش از ۳۸ هکتار از بزرگترین باغ‌های گیاه‌شناسی جهان است. باغ گیاه‌شناسی سلطنتی ویکتوریا به غیر از روزهای آغاز سال نو و کریسمس، از ساعت ۹ صبح تا ۵ عصر (روزهای تعطیل از ۹.۵ صبح تا ۵.۵ عصر) باز است.

کلبه کاپیتان کوک ملبورن استرالیا

کلبه کاپیتان کوک ملبورن استرالیاکلبه کاپیتان کوک در ملبورن یک جاذبه فرهنگی و تاریخی است. این کلبه در باغ فیتزروی ملبورن ساخته شده و یکی از جاذبه‌های دیدنی و تاریخی ملبورن است. از زوایای مختلف، کلبه کاپیتان کوک نمادی از زندگی و سفرهای دریایی جیمز کوک به استرالیا و مناطق دیگر جهان است.

میدان فدراسیون ملبورن استرالیا       

میدان فدراسیون مهم‌ترین و معروف‌ترین میدان شهر ملبورن در بخش مرکزی و کنار رودخانه یارا واقع شده است. این میدان به دلیل موقعیت استراتژیک خود، از شمال به خیابان فلیندرز، از غرب به خیابان سنت کیلدا و از شرق به خیابان راسل امتداد دارد و به عنوان نقطه تلاقی اصلی خیابان‌های مهم ملبورن است.

اپرا هاوس سیدنی استرالیا   

اپرا هاوس سیدنی استرالیا   تالار اپرای سیدنی یکی از شاهکارهای برجسته در معماری جهان است که به دست طراح خلاق دانمارکی، یورن اوتزان در سال ۱۹۵۷ طراحی شده است. قبل از این تالار، مکان مناسبی برای برگزاری نمایش‌های اپرا وجود نداشته است. ساخت این بنا در سال ۱۹۵۹ و تحت نظارت ۱۰۰۰۰ کارگر انجام شد و در تاریخ ۲۰ اکتبر ۱۹۷۳، ملکه الیزابت دوم تالار اپرای سیدنی را رسماً افتتاح کرد.

پل هاربر سیدنی استرالیا    

پل هاربر یکی از بزرگ‌ترین جاذبه‌های شهر سیدنی است و در سال ۱۹۳۲ افتتاح شد و با عرض ۴۹ متر پنجمین پل قوسی بزرگ جهان است. این پل از مهم‌ترین نمادهای شناخته‌شده استرالیا است. یکی از جذاب‌ترین فعالیت‌های مرتبط با پل هاربر صعود به بالای پل است.

داک لندز ملبورن استرالیا   

داک لندز ملبورن استرالیا   داکلندز (Docklands) در ملبورن یک بندرگاه مدرن، محلی پر از فعالیت‌های خرید، غذاخوری و تفریح است و به دلیل جذابیت خود برای بازدیدکنندگان معروف است. این منطقه به واسطه نمایشگاه‌های نور، مجسمه‌ها و نقاشی‌های دیواری جذابیت ویژه‌ای دارد.

برج یوریکا ملبورن استرالیا

برج یورکا با ارتفاع 297.3 متر در منطقه ساوت‌بانک شهر ملبورن واقع شده است. ساخت و ساز این آسمان‌خراش در ماه اوت سال 2002 آغاز شد و نمای بیرونی آن در تاریخ 1 ژوئن 2006 تمام شد. میدان آن نیز در ماه ژوئن 2006 به بهره‌برداری رسید.

کروز در رودخانه یارا ملبورن استرالیا

در ملبورن کروز در رودخانه یارا یک فعالیت پرطرفدار و لذت بخش برای گردشگران و مردم است. این کروزها از مناطق مختلفی از شهر ملبورن عبور میکنند. کروزهای رودخانه یارا گزینه‌ عالی برای آشنایی با زیبایی‌های طبیعی و تاریخی ملبورن هستند.

بازار ملکه ویکتوریا ملبورن استرالیا 

بازار ملکه ویکتوریا ملبورن استرالیا بازار ملکه ویکتوریا در ملبورن با افتتاح یک بازار گوشت در سال ۱۸۷۸ شروع به کار کرد. در سال ۱۸۸۴، بازار گوشت و سردره‌های مغازه در خیابان الیزابت اضافه شدند. این بازار از آن زمان تا سال ۱۹۳۶ به رشد خود ادامه داد. امروزه بازار ملکه ویکتوریا با حدود ۷ هکتار هر هفته حدود ۱۳۰,۰۰۰ مسافران را به خود جذب می‌کند. این بازار یکی از نقاط گردشگری مهم ملبورن است.

گالری ملی ویکتوریا ملبورن استرالیا 

گالری ملی ویکتوریا یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین موزه‌های هنری در شهر ملبورن است. این موزه قدیمی‌ترین و پربازدیدترین موزه هنری در استرالیا است و دارای مجموعه گسترده ای از اثار هنری شامل نقاشی، مجسمه‌ها، آثار دست‌ساز، عکاسی، فیلم و هنرهای دیجیتال است. این موزه در سال 1861 تأسیس شده و از آن زمان به بزرگ‌ترین مرکز جمع‌آوری، نگهداری و نمایش هنر در استرالیا تبدیل شده است. گالری ملی ویکتوریا به دلیل برگزاری نمایشگاه‌های موقت و دائمی متنوع و گسترده، فعالیت‌های آموزشی و برنامه‌های جذاب فرهنگی، همواره یک مقصد مهم برای گردشگران و علاقمندان به هنر در ملبورن است.

جشنواره یا رویداد و فستیوال استرالیا

جشنواره یا رویداد و فستیوال استرالیافستیوال‌ها یا جشنواره‌ها یکی از مهمانی‌های عمومی و فرهنگی، جزئی از تعطیلات و زندگی اجتماعی در استرالیا هستند. این رویدادها براساس مناسبت‌های خاص فرهنگی و مذهبی در خیابان‌ها، پارک‌ها یا مناطق عمومی دیگر شهرها برگزار می‌شوند.

یکی از مهمترین فستیوال‌های استرالیا، فستیوال بین‌المللی هنر ملبورن است. این فستیوال به نام جشنواره ملبورن هر ساله از سال ۱۹۸۶ برگزار شد و یکی از بزرگترین و معروف‌ترین رویدادهای هنری استرالیا است. هر ساله بیش از ۴۰۰,۰۰۰ نفر در این فستیوال شرکت می‌کنند.

فستیوال مردی گراس سیدنی نیز یکی دیگر از مهمترین رویدادهای استرالیا است که در سیدنی برگزار می‌شود. این فستیوال برای حمایت از حقوق دگرباشان جنسی (LGBTQI) برگزار می‌شود و یکی از بزرگ‌ترین رژه‌های جهان است.

فستیوال داروین نیز یکی از جشنواره‌های مهم در استرالیا است که در شهر داروین در شمال استرالیا برگزار می‌شود. این فستیوال در فصل خشک (مه تا اکتبر) برگزار می‌شود و مخاطبانش با موسیقی، تئاتر، کاباره، رقص و دیگر سرگرمی‌ها آشنا می‌شوند.

فستیوال هنرهای آدلاید نیز هر دو سال یک بار در آدلاید برگزار می‌شود. این فستیوال از سال ۱۹۶۰ تاسیس شده و یکی از رویدادهای مهم فرهنگی استرالیا است.

فستیوال شب سال نو به مناسبت شروع سال نو برگزار می‌شود و یکی از جشن‌های پرطرفدار در استرالیا است. این رویداد در شهرهای بزرگ استرالیا مانند سیدنی برگزار می‌شود و به عنوان یکی از جشن‌های مهم سال است.

سخن پایانی

استرالیا با طبیعت خیره‌کننده‌ای مانند صخره های مرجانی، کوهستان‌ها، جنگل‌های استان تاسمانیا و صحراهای خشک یکی از جاذبه‌های گردشگری در جهان است. این کشور با شهرهایی مانند سیدنی و ملبورن با فرهنگ، هنر و زندگی شهری خاص خود، میزبان مسافران از سراسر جهان است. برای سفر به استرالیا و دیدن جاذبه های استرالیا تور استرالیا ماهبان بهترین انتخاب است. با ماهبان به این کشور پهناور سفر کنید و از خدمات بینظیر این آژانس نهایت استفاده را ببرید.

به دنبال تجربه‌ای متفاوت از سفر هستید؟

با تورهای طبیعت گردی خارجی 1403 ماهبان تور، سفری به دل ناشناخته‌ها را آغاز کنید!همین الان برای رزرو تور خود به وب سایت ماهبان تور مراجعه کنید 02188200205